  • Data: 2010-08-29 04:31:53
    Temat: Re: usychająca śliwa
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i5bon5$t3r$1@mx1.internetia.pl...
    > Oto zdjęcia mojej śliwy japońskiej - KOMETA
    > http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Sliwa_uschla#
    > Nie wiem co jest przyczyną, że zaczęły schnąć liście, potem owoce
    > i wszystko opadło.
    > Stało się to po deszczowych pogodach.
    > Czyżby wysokie wody gruntowe ją wykończyły?
    >
    > Najważniejsze jest moje pytanie - Czy według Was jest szansa, aby to
    > drzewo przeżyło?
    >
    > Ładnie owocowała, szkoda aby nie przeżyła.

    Przeżyje. Masz na niej kilka wilków, które zalecałbym przyciąć na trzy oczka
    licząc od nasady przycinanej gałązki. Po powiększeniu zdjęcia nr 2
    podejrzewam, że przyczyną jest problem opisany tutaj:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
    .ogrody&tid=8650044
    Zalecałbym ogołocenie drzewka z wszystkich nie opadniętych do tej pory
    owoców i ich porażonych mimii (i ich spalenie) po czym oprysk Topsinem.
    Przed końcem wegetacji opryskałbym 2 razy Miedzianem w odstępie 10 - 14 dni
    (zachowując warunek temp powyżej 6 stopni C) a następnie przed spodziewanym
    ochłodzeniem Treolem.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba