  • Data: 2011-02-27 13:40:36
    Temat: Re: uziemienie w gniazdku
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak to cudo wyglada. Elektryk zostawil mi kilka koncowek wlasnie
    > takich ciagnietych bez przerwy wiec ja (w koncu inteligent) przecinam
    > te kabelki zeby zmiescic wszystko takim gniazdku a ty mi piszesz ze
    > bez przecinania mozna? To chyba nie po Bozemu cos robisz.

    nie chce mi się wybebeszać teraz gniazda do fotek, ale to proste jest
    przecież...
    nie rozcinasz przewodu, tylko zdejmujesz izolację zewnętrzną z
    przewodu, na tyle ile jest jego w puszcze, masz teraz oddzielne żyły,
    nie przecinasz ich tylko zdejmujesz na każdym izolację na długości ok.
    2 cm, robisz oczka (ja używam do tego gwoździa i kombinerek), wkładasz
    śrubkę w oczko i przykręcasz tam gdzie trzeba... nie wszystkie pewnie
    gniazda się do tego nadają, ja mam cariva legrand i tam trzeba było
    najpierw ostrymi cążkami obciąć kawałek plastiku, który uniemożliwiał
    włożeni oczka bez przecinania...
    takie rozwiązanie zabezpiecza przede wszystkim przed przerwami obwodu,
    gdzie poszczególne gniazdka łączysz jedno do drugiego, każdy przewód
    zachowuje ciągłość do ostatniego gniazda, nawet jak coś się poluzuje
    po drodze, to nie ma to wpływu na dalsze gniazda w obwodzie...

    pozdrawiam
    s_13