    From: shaman <g...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: uziom pionowy - ile
    Date: Tue, 30 Aug 2011 03:01:46 -0700 (PDT)
    <j3ibr7$se8$1@inews.gazeta.pl>

    On 30 Sie, 11:51, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w
    wiadomościnews:c40f347c-d7a8-4419-aeaf-1c30ae6f1709@
    l4g2000vbv.googlegroups.com...

    > shaman ja cie prooosze... zostaw to elektrykom :) Moim przyrządem zmierze opornosc
    uziemienia z dokładnością do 0,1oma. I nie bedzie to wynik z okienka przyrządu, po
    prostu trzeba wiedziec co sie mierzy. A cena - to dyktuje rynek.

    Oczywiście że zostawię to elektrykom :) Przyrządu nie mam,
    wystarczającej wiedzy też nie - bo to co poczytałem na pewno nie
    wystarczy :) A w dodatku i tak potrzebny podpis z numerem uprawnień :)
    Ale temat ciekawy bo jak się okazuje pomiar rezystancji uziemienia to
    sprawa wcale nie taka prosta a wynik nie zawsze oczywisty - czasem
    trzeba go odpowiednio zinterpretować.

    Jeszcze trafiłem na materiał hmm.. poznawczo-reklamowy - choć nie
    wiem w jakiej proporcji był poznawczy a w jakiej reklamowy. Chodzi o
    cęgową metodę pomiaru rezystancji uziemienia. Masz jakieś
    doświadczenia własne lub zasłyszane cudze? Wydaje się, że dla sieci TN
    to najlepszy sposób.

    PZDR
    Shaman