  • Data: 2010-10-02 15:16:43
    Temat: Re: we3na szklana ekorolka
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.vjxvufs41cvm6g@linux-rj.dom...

    >Maniek spadłoby gdybyś wietrzył tyle ile sie powinno, np kuchnia 70m3/godz
    >łazienka ma chyba 50m3/godz. Ale wtedy za ogrzewanie płaciłbyś dobrze
    >ponad 4kzł.

    A kto powiedzial ile sie powinno wietrzyc? Tworcy rekuperatorow wymislili
    ile to powietrza trzeba? Co jak bede wietrzyl mniej? Wietrzylem cale zycie w
    starym mieszkaniu i jak wiekszosc ludzi na tym swiecie mam sie dobrze. Gnic
    nic nie zgnilo, wilgoci nie znajduje, wiec po co mi 70m^3/h? W sumie zawsze
    mozna przedstawic jakies ciekawe wyliczenia z jeszcze ciekawszymi
    zalozeniami po to by wciskac ludziom kolejny niezbedny produkt mamiac ich
    zyskami na ogrzewaniu ktorych nie ma bo nikt nie wietrzy calkiem otwartym
    oknem i zyje. Ja rozumiem niezaprzeczalny komfort i z tym nikt nie bedzie
    dyskutowal, ale w tym akurat watku straty wentylacji byly przedstawione jako
    najwieksze w calym bilansie energetycznym. By to poprzec mozna poddac
    przyklad porownawczy do otwartego okna, mozna co tam. Warto przy okazji
    zauwazyc, ze takie rozwiazanie kosztuje eksploatacyjnie przez caly rok.
    Latem mozemy cieszyc sie wolnoscia od komarow, ale za wolnosc trzeba
    zaplacic kazdego dnia, bo latem odzysk ciepla raczej nas nie interesuje,
    chlod przy komarach to wylacznie komfort. Jak ktos bedzie przedstawial to w
    tym sensie to mi nic do tego, ale zeby zaraz wieksze straty niz dach to juz
    lekka przesada.

    >A że nikt tak nie wietrzy to i oszczędności nie ma po zatkaniu. Zresztą
    >grawitacyjna wentylacja
    >może by osiągneła taką wydajność przy silnym mrozie, a kto wietrzy dom
    >jak na polu -20. W pozostałym okresie czasu grawitacja 'udaje' że
    >wentyluje.

    Oj nie udaje, nie udaje. Tu na grupie krazy taki slogan, ze wentylacja
    grawitacyjna latem nie dziala a to po prostu nie prawda. Przekonalem sie sam
    tego lata podczas obsadzania kratek wentylacyjnych i okapu w kuchni. Caly
    kurz lecial ladnie do dziury w srodku lata, a po obsadzaniu parapetow tez
    latem pobliskie kratki musialem prac z ceglanego pylu bo po jednym
    popoludniu byly cale czerwone.

    Pozdro.. TK