    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: węgiel stanieje.
    Date: Wed, 14 Jan 2015 12:07:44 +0100

    dyskusyjnych:m95fde$6qk$...@n...news.atman.pl...

    Jacek wrote:

    > Z czego wychodzi, że na świecie żyje 1,7 miliarda Polaków. Drżyjcie Chiny.

    > No chyba, że liczysz rocznie, ale to wtedy daje (170e9 zł/38e6 ludzi)/22
    > lata, czyli 203 złote. _Na mieszkańca_. _Rocznie_.
    > _Wliczając niemowlaki_. "W słowniku ludzi kulturalnych nie ma
    > słów dostatecznie obelżywych [...]"

    Można też bardziej obrazowo napisać inaczej że to koszt wybudowania 10
    elektrowni atomowych o mocy 2GW każda.

    Obecnie mamy niecałe 40GW mocy w elektrowniach. Wybudowanie 10 nowych
    elektrowni atomowych o mocy 2GW każda oznaczałoby że można by zamknąć połowę
    starych mniej wydajnych elektrowni. Co spowodowałoby obniżenie cen prądu.
    Niższe ceny prądu to więcej osób używających go do grzania zamiast gazu a to
    oznacza większa niezależność energetyczną od Rosji. Dodatkowo
    zaoszczędzilibyśmy na opłatach za emisję CO2.

    Z tego że prąd byłby tańszy i niezależności energetycznej wynika wprost że
    gaz i ropa też byłyby tańsze bo moglibyśmy ostrzej negocjować ich ceny.
    Niższy koszt energii elektryczne to też większa konkurencyjność gospodarki i
    tak dalej.

    Ale przez 25 lat naszej wolności tylko dwóch ludzi: Buzek i Balcerowicz
    mieli jaja by cokolwiek z tymi terrorystami w czarnych mundurach zrobić. Mam
    nadzieję że pani Kopacz wykaże się większym męstwem niż kilku jej
    poprzedników.

    Pozdrawiam
    Ergie