  • Data: 2014-01-10 20:13:44
    Temat: Re: wełna
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:52ce529c$0$2140$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Isover lepsza. Nie jestem handlowcem, wiem co piszę bo trochę poddaszy
    > ociepliłem.

    Ja buduje domy szkieletowe, nie handluje welna chyba ze przy okazji.
    jakosc kosztuje, szczególnie w welnie. Przy tym produkcie, tanio NIE
    znaczy dobrze, niestety. Producenci welny to najwieksi kretacze na
    rynku. Jesli przy taniej welnie napisano parametr np 0,032 lub 0,033 to
    moze byc tak ze w rzeczywistosci moze byc 0,034 jesli nie 0,036. (im
    wieksza wartosc tym gorszy izolator)
    Nie wiadomo tez czy jest to lambda d(deklarowana)? czy wpolczynnik
    przewodzenia
    ciepla RTQ? lambda delkarowana to lambda podawana przez porducenta natomiast
    lambda RTQ to najniższa (czyli najlepsza) wartość jaką udało się uzyskać w
    warunkach laboratoryjnych. Parametr RTQ zawsze bedzie nizszy.
    I tak naprawde po przerobieniu kilkunastu producentow pozostalem przy
    rockwoolu,
    czasami korzystam tez z Paroca ale zadko bo drozszy i tylko jesli rockwool
    mi sie nie wyrabia z dostawami.

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl