  • Data: 2011-02-14 12:21:49
    Temat: Re: welna w skosach (znowu)
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:ijapgl$f70$1@opal.futuro.pl...
    > Ale ja sobie coś przypominam, że ty nie masz paroizolacji w skosach? czy
    > ja się mylę?

    Tak nie mam. Jak robiłem to było na początku 2008 roku to producenci
    weny(jesli dobrze pamietam to był na rockwool) zalecali paroizolacje tylko
    do pomieszczeń mokrych(łazienka, pralnia itp) i zrobiłem zgodnie z ich
    zaleceniami. Pewnie mam gdzieś jeszcze te ich ulotki które dostałem jak
    kupowałem wełne i tam pisało własnie tak. I w sumie jak tak myślę to
    zastanawiam się nad sensem paroizolacji w sypialni- przeciez tej pary tam
    znikome ilości. Pewnie paroizolacja w sypialni nie zaszkodzi ale czy cos
    pomoże czy jest to kolejny produkt który lansuja marketoidy?
    To samo z izolacja pod styropianem na gruncie. Ludzie kłada tam papy
    termozgrzewalne, kleja boja sie kazdej dziurki a ja się zastanawiam co ta
    izolacja ma tam dac i przed czym chronić?
    Grunt pod domem z reguły wymieniony, posadzka z reguły troche wyżej jak
    poziom gruntu na działce, żwir czy inny piasek kapilarnie wilgoci nie
    podciągaja więc skąd niby miałby się pojawic wilgoć pod posadzką. Tak mnie
    teraz to naszło bo w sobotę widzialem jak w budynku z lat 60tych zrywakli
    podłoge z desek aby wylac betonową i panele. Tam gdzie stoi ten dom wody
    gruntowe są juz 0,5metra poniżej poziomu gruntu. Podłoga która zrywali była
    chyba z 0,5 metra nad poziomem gruntu, były deski i pod nimi zwykły piasek.
    Pomimo tego że wody gruntowe tak wysoko piasek był suchy jak pieprz, deski
    to samo. Teraz na ten piasek rozkładali zwykła folie budowlaną(nie bawili
    sie w żadne zgrzewanie tej folii itp) 10 styro w dwóch warstwach po 5cm i
    będa lac posadzke. I myśle ze to az nadto wystarczy. A tak na chłopski rozum
    brak tej izolacji to nawet zaleta- jak peknie węzyk czy cos podobnego to
    woda przejdzie przez posadzkę, styropian i wsiąknie w grunt. A gdyby była
    izolacja to woda zatrzymalaby sie w styropianie i byłby kłopot.

    Krzysiek