    From: wolim <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wentylacja grawitacyjna
    Date: Thu, 03 Nov 2011 10:52:21 +0100

    W dniu 2011-11-03 10:41, Amir pisze:

    > Mikrowentyalcj? dzi? zrobi?em i pomog?o, napowietrzaki mam w kuchni i
    > ?azience
    > sprawdza?em i ci?g jest, salon jest otwarty po??czonyz kuchni?,
    > jeden napowietrzak kuchenny nie wystarczy dla otwartej kuchni i salonu?
    >
    > Myslisz, ze sama mikrowentylacja wystarczy i robienie otworu wentylacyjnego
    > w salonie mija si? z celem?
    >
    > Jak wy to macie rozwi?zane w swoich domach nie posiadaj?c rekuperatora?
    > pozdrawiam

    Ja mam wentylację w kuchni, łazience, kotłowni i salonie.
    Bywają dni, że któryś z kanałów działa w drugą stronę. Czasami nawet
    więcej niż jeden. Zdarza się także, że przez komin od kominka zasysane
    jest powietrze (zwłaszcza, jak długo nie palę i komin się wyziębi). Taki
    urok wentylacji grawitacyjnej.

    Pomaga tylko rozszczelnianie okien.

    Jest to problem tylko jesienno-zimowy, kiedy pali się w piecu, kominku i
    szkoda otwierać okna :)

    W drugim domu będzie reku, albo przynajmniej wentylacja mechaniczna i
    gruntowy wymiennik ciepła.

    Pozdry,
    MW