  • Data: 2012-11-23 12:31:54
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > Przed odpaleniem rekuperatora wilgotność w domu 55%-68%. Obecnie 40-50%.
    > Ja jestem zadowolony. Świeże powietrze i nie muszę pamiętać o wietrzeniu.
    > Ale prawdziwy "test" przed nami , jak będzie prawdziwa zima ...

    Wtedy niestety prawdopodobnie wilgotność spadnie Ci poniżej 30%. Warto tę
    wodę z reku wlewać do kwiatków by nie spowodować nadmiernego wysuszenia
    wnętrza. 40% to optimum, 30% jest do zniesienia, ale przy 20% już robi się
    nieprzyjemnie dla oczu i nosa.

    Niektórzy rozwiązują problem wilgotności w ten sposób że mocą rekuperatora
    steruje czujnik wilgotności. Niestety w zimie gdy zewnętrzne powietrze jest
    bardzo suche wentylacja w takim układzie może działać zbyt mało wydajnie.

    Pozdrawiam
    Ergie