    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wentylacja mechaniczna
    Date: Fri, 23 Nov 2012 13:53:29 +0100

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mylisz się, albo usiłujesz racjonalizować wydatki.

    Co mam racjonalizować, skoro wydałem mniej niż na pseudo wentylację
    mechaniczną?

    > i od braku prądu, a już z tą temperaturą bym uważał.

    W przypadku braku prądu w pierwszej kolejności martwiłbym się o piec gazowy.
    Bez wentylacji można żyć w najgorszym razie otworzę okna :-)

    > Czy masz osobne sterowanie nawiewem/wywiewem w każdym pomieszczeniu ? Czy
    > podkręcasz na centralce dla całej wentylacji ?

    Na każdym anemostacie mogę ustawić przepływ do/ od danego pomieszczenia w
    stosunku do reszty domu. Czyli to ja określam które pomieszczenie ma być
    bardziej a które mniej wentylowane. Natomiast mocą całości steruję
    centralnie. Niezależnie od tego jedno pomieszczenie mam regulowane osobno za
    pomocą przepustnicy.

    Jeśli ktoś zechce może sobie zamontować przepustnice w każdym pokoju, ale
    nie wiem po co. Zwykle wystarcza ustawienie proporcji pomiędzy pokojami.

    > Możesz kupić okap, Będzie taniej, szybciej i lepiej.
    > Przy WM zwiększając moc wentylacji w kuchni zwiększasz moc wentylacji w
    > całym układzie, nie tylko w kuchni, ale i w łazienkach, sypialniach i
    > gdzie tam jeszcze chcesz. Przy -20 włączy się układ antyzamrożeniowy,
    > który zwolni obroty wentylatora i dupa z wentylacji :)

    Fajnie, ale masz informacje sprzed 20 lat. W nowoczesnych rekuperatorach nie
    ma problemu z zamarzaniem wymiennika.

    > chciałbym nieśmiało zauważyć, że nawiewniki instalujemy zazwyczaj w górnej
    > części okna i albo chodzisz na rękach, albo montujesz okna przy samej
    > podłodze.

    To masz jakieś inne zimne powietrze. U mnie zimne powietrze zawsze płynie w
    dół a ciepłe do góry i w sumie jest to tożsame z tym czego mnie uczyli na
    fizyce w szkole więc mnie to nie dziwi. Skoro u Ciebie jest inaczej to
    powinieneś zgłosić to odkrycie do nagrody Nobla.

    > Jeśli posługujemy się półprawdami to można napisać, że:
    > przy WM alb masz ustawiony przepływ na minimum i wtedy wentylacja działa
    > jak grawitacyjna i korzyści z tego żadnych, albo masz ustawiony duży
    > przepływ, co może generować hałas i wianie po głowach :)

    Pisz sobie co chcesz, i posługuj się czym chcesz, mnie nic do tego.

    Pozdrawiam
    Ergie