    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: wewnętrzna antena TV
    Date: Sat, 13 Feb 2010 13:33:44 +0100

    "Prawusek" hkqmvv$js5$...@a...news.neostrada.pl

    > Masz rację, moje porady to spektrum możliwosci i próba poszerzenia
    > wiedzy u Polaków. Najprostsza szerokopasmowa antena zwana grillem lub
    > materacem ma zaletę - można ją zastosować blisko ściany, czyli przy oknie,
    > łatwo też zbudować pole antenowe, składające się z dwóch lub czterech takich
    > anten i wzmacniacza antenowego.

    Dla mnie pola antenowe są jak pola siłowe -- IMO to za duże przedsięwzięcie.
    400 metrów stąd mam kablówkę i mogę (teraz mam popsuta nagrywarkę -- namiętnie
    wysuwa szufladkę z płytą) stamtąd przenosić programy tutaj -- tak jakiś czas
    robiłem. Na dodatek tam miałem kablówkę niemal za freeko. :)

    > Jednak w przypadku bardzo słabego sygnału potrzebna będzie
    > wieloelementowa Yagi-Uda, a czasem pole antenowe z takich. i raczej
    > wąskopasmowych, czyli dostrojonych do danego kanału i / oraz wzmacniacza
    > antenowego.
    > Wąskopasmowa antena daje lepszy stosunek sygnał / szum i wzmacniacz
    > antenowy wąskopasmowy (kanałowy) zamontowany na antenie nie wzmacnia
    > zakłóceń.

    > PRAKTYCZNIE:
    > Oglądnąć, co mają zamontowane sąsiedzi,

    Mają kablówkę i parabolki.

    > pójść do kilku z nich

    Najpierw mieszkanie stało puste pięć lat, później spałem niemal bez
    przerwy 100 dni -- nie utrzymuję ,,dobrosąsiedzkich'' kontaktów. :)
    Osiedle zsynchronizowało/zintegrowało się beze mnie.

    > i zobaczyć
    > jakość obrazu, co nie znaczy, że u Ciebie będzie tak samo dobry, może być
    > gorszy lub lepszy. Najlepiej byłoby (w bloku) korzystać z anteny zbiorczej,

    Chcę swoją.

    > lub uzyskać zezwolenie na montaż anteny na ścianie lub dachu.

    Dach odpada.

    > Wiąże się to jeszcze z odgromieniem

    No właśnie. A parabolka nie wiąże się?

    > - nawet na parterze, bez odgromienia to tylko

    Na parterze to raczej pioruny nie hulają. :)

    > teściową można posadzić przed telewizorem (nie każdą, dobrych szkoda).

    Nie mam jeszcze własnej teściowej.
    (mógłbym wypożyczyć cudzą? -- a kto mi pożyczy swoje dobro?)

    > Jeżeli nie masz doświadczenia lepiej byłoby nając firmę do wykonania
    > instalacji,

    Sam byłem jakiś czas dostawą CATV.

    > jeszcze lepiej namówić sąsiadów do wykonania zbiorówki. Dobra
    > firma, stosująca dobry sprzęt zastosuje modułową instalację więc może
    > i satelitarna tv, najlepiej też od razu zmontować wszystko.

    :)

    > Polecałem niedrogą UFO czyli antenę SATURN - 1 - szerokopasmówka z
    > wzmacniaczem sygnału w komplecie zasilacz z rozdzielaczem do DC. Wystarczy
    > tylko dobry kabel telewizyjny i złącza typu F.

    > Jeżeli odbiór będzie zadowalajacy mozna będzie na niej odbierać na stałe,
    > jedna z powodu dookólności odbierać będzie także zakłócenia np samochody
    > z niesprawnym sysatemem zapłonowym itp.

    Znaczna część samochodów to diesle, inne mają raczej nowszej generacji zapłonniki.

    > Ale do znalezienia miejsca
    > silniejszego sygnału wystarczy, w końcu widać z jakiego kierunku sygnał
    > nadchodzi, więc szukamy jego siłę i tam umieścić dobrą (długą) kanałową
    > antenę Uda-Yagi, nawet ze wzmacniaczem antenowym ale selektywny - do danego
    > kanału.

    Raczej nie mam ochoty na ciężki kaliber -- nie jestem zapalonym telewidzem.
    Raczej chodzi o mi o to, aby sobie poooglądać. 400 metrów stąd (w innym
    mieszkaniu) mam kablówkę.

    > Jeżeli jest drugi kanał (i następne) potrzebny byłby drugi zestaw
    > (i następne) i zwrotnica umozliwiająca zasilanie wzmacniaczy. Ostatecznie
    > można zastosować zwrotnicę ze wzmacniaczem antenowym szerokopasmowym wiedząc,
    > że jest to gorse rozwiązanie - wzmacnia takze zakłócenia.

    Na razie powstrzymałem się z zakupem anteny.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    M@ile słane do mnie czytam, ale na razie nie odpowiadam
    na nie, gdyż ma popsuty notebook i nie chce :) się mi go
    reperować, czyli słać do reperacji gwarancyjnej. :) Gdy
    notebook zostanie zreperowany, będę odpowiadał na m@ile. :)
    Zanim poślę popsuty notebook do naprawy, muszę zrzucić
    dane z dysku notebookowego na inny :) dysk, a to nie
    jest wcale takie proste, choć być powinno. :)