    From: Shaman <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Date: Wed, 19 Jan 2011 10:26:06 +0100

    Dnia 18-01-2011 o 17:42:08 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > Nie tobie pierwszemu :-)
    >
    > Najgorsze są fuszerki "systemowe" gdzie nie ma w projekcie ale kierbud
    > powinien był to przewidzieć. O ekipie nawet nie wspominam z wiadomych
    > względów.
    > Pocące sie piwnice i w nich smród pleśni w nowych deloperskich domach to
    > norma.
    > Ja mam stare kartony w piwnicy, które poszły z piwnicy do piwnicy i
    > jeszcze je czuć tamtą piwnicą.

    podjechałem dzisiaj z ciekawości na działeczkę, chciałem zobaczyć jak
    wygląda ściana przylegająca częściowo z boku do zasypanego garażu.
    Zrobiłem fotki - jak wrzucę to dam linki. O dziwo ściany suche! Nawet nie
    wilgotne.. może to było jedynie zjawisko chwilowe, występujące po nagłym
    ociepleniu? Jeszcze to będę obserwował.. na razie posadzki garażu nie będę
    ani wykańczał ani zrywał. Tak jak mi radził Aleksander będę mierzył
    temperaturę - muszę wypracować jakiś sposób, żeby w miarę często i
    dokładnie móc odczytywać temperaturę w sposób powtarzalny i wiarygodny.
    Najlepiej było by chyba zamurować w połowie grubości muru termoparę i
    tylko podłączać multimetr. Jeszcze lepiej czujniki dallasa 1Wire - tylko
    nie wiem czy można tanio nabyć urządzenie które mi zczyta temp. Ktoś może
    wie?

    --
    PZDR
    Shaman