    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: woda w piwnicy
    Date: Sat, 12 Jun 2010 12:22:01 +0200

    Użytkownik "Mirek" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:4c13552f$0$17098$65785112@news.neostrada.pl...

    > no to kiedy to opadnie ? - teraz kazdy cm deszczu padający z nieba
    > bedzie podnosił stan wody gruntowej - więc bedzie tylko to przybywac :(

    Ok, ten rok jest wyjątkowo deszczowy ale to nie zmienia faktu że od
    wybudowania domy musiały sie pewnie zmienić warunki wodne w twojej okolicy.
    Nie wiem, może jakieś rowy melioracyjne zostały zablokowane lub coś
    podobnego.

    Dom musiał być przecież budowany na suchym podłożu.

    Drenaż trzeba wykonać tak czy inaczej i odprowadzić tę wodę tam gdzie ona
    powinna spływać. Musisz sie rozejrzeć po okolicy i zobaczyć co sie mogło
    pozmieniać i jak tę sprawę rozwiązać. Nikt ci tu nie da złotego rozwiązania
    bo takiego nie ma. Musisz obniżyć poziom wód gruntowych. To jest zadanie na
    teraz a na przyszłość chyba lepiej będzie poszukać lepszego miejsca na
    życie. Gdyż z tego co piszesz może wynikać że mieszkasz w niecce i z tym
    odprowadzeniem wód może być problem.

    > A czy wypompowywanie wody ze studni która jest ok. 4 metrów od domu -
    > da rade tak obniżyć poziom wody gruntowej ? :)

    Przy zastosowaniu pomp o odpowiedniej wydajności pewnie dasz radę, tylko na
    ile to będzie skuteczne i ekonomiczne działanie na przyszłość ciężko jest
    powiedzieć nie znając twoich warunków.
    Tym bardziej że dom masz przy granicy działki więc właściwie trzeba usunąć
    wodę z 2 lub nawet więcej działek.

    A sąsiada nie zalało? Bo ten drenaż to będzie trzeba razem robić.