  • Data: 2010-06-17 15:07:11
    Temat: Re: woda w piwnicy
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest możliwe, jak najbardziej - tak się przejścia podziemne buduje,
    > baseny, tunele pod rzekami... Izolacja ciężka dodatkowo dociążona
    > (najwyżej w wylewce dla zwiększenia ciężaru parędziesiąt ton stali się
    > zatopi jak miejsca na sam beton za mało). To tylko kwestia nakładów -
    > tyle że pewnie nowy dom by taniej wyszedł...

    > Darek

    To co piszesz to sa inne konstrukcje gdzie prawo Archimedesa nie ma
    klasycznego zastosowania.
    Ja dla odmiany widzialem normalnie wysadzony z wylewki "kanal" w garazu. Przd
    laty w kazdym garazu budowalo sie w posadzce kanal sluzacy do ew. naprawy
    zloma. Przed laty u mojego stryjka zreszta, w nowowybudowanym domu, poziom
    wod gruntowych po dlugotrwalych opadach wzrosl do tego stopnia, ze woda
    podeszla pod sama posadzke i ten szczelny prostopadloscian betonowy woda
    wysadzila do gory tak, ze wystawal z posadzki na dobre kilkanascie cm. I po
    obnizeniu sie zw. wody juz sie tak ostal. Robilem mu "ekspertyze" tej ciekawej
    szkody.
    Niestety praw natury zmienic sie nie da ale trzeba je znac i przewidywac by
    potem nie narzekac madry Polak po szkodzie.
    Pzdr