  • Data: 2010-06-12 11:00:14
    Temat: Re: woda w piwnicy
    Od: Mirek <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ok, ten rok jest wyjątkowo deszczowy ale to nie zmienia faktu że od
    > wybudowania domy musiały sie pewnie zmienić warunki wodne w twojej okolicy.
    > Nie wiem, może jakieś rowy melioracyjne zostały zablokowane lub coś
    > podobnego.
    >
    > Dom musiał być przecież budowany na suchym podłożu.

    Dom jest z lat 60-tych ( ja go kupilem i zamieszkuje od lat 8 i do
    tej pory nie było wody w piwnicy )

    > Przy zastosowaniu pomp o odpowiedniej wydajności pewnie dasz radę, tylko
    > na ile to będzie skuteczne i ekonomiczne działanie na przyszłość ciężko
    > jest powiedzieć nie znając twoich warunków.

    całą studnię wypompowywuje w ok. 5 min ( pompa wyciąga ok. 1 beton
    na minutę ) ale wtedy między betonami zaczyna woda "sikać" do
    srodka i po ok. 15 minutach studnia ma tyle samo wody co na
    poczatku. Mogę robić to w kółko - tylko pytanie- czy to coś da -
    i czy nie wpłynie negatywnie ( duże ruchy wody w okolicach fundamentów
    ) na dom.

    > Tym bardziej że dom masz przy granicy działki więc właściwie trzeba
    > usunąć wodę z 2 lub nawet więcej działek.
    >
    > A sąsiada nie zalało? Bo ten drenaż to będzie trzeba razem robić.

    On nie ma piwnicy.

    Zalało natomiast sąsiada ok. 30 metrów od mojego domu, który jeszcze
    na dodatek jest nizej - i u niego woda juz zeszła - a u mnie stoi
    taki sam poziom.

    Pozdrawiam Mirek