    Subject: Re: wpięcie do rury PCV 160mm
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <1...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 29 Sep 2019 23:37:07 +0200

    W dniu 2019-09-29 o 19:07, Kris pisze:

    > Skoro trójnik ma 40 cm a mufa 20 cm to wytłumacz prosze po kiego robić
    > wycięcie dłuższe o 3-9cm? Żeby skomplikować rzec prosta?
    > W czym niezgodne ze sztuką będzie wycięcie na 40cm?

    Jak trójnik ma 40 cm to w rurze musisz zrobić wycięcie ponad 40cm, czyli
    40,5-41cm. Jak założysz trójnik i nasuniesz kielich to ci pozostaje luka
    ok. 8,5-9cm.

    U mnie pozostaje luka 4cm, które się rozbijają na 2 mufy po 2cm w każdej
    mufie, czyli po mniej niż jednym centymetrze na każde z pięciu połączeń.

    Kur.... czy to tak trudno ci zrozumieć?

    > W moim przypadmu będzie tak że będzie dobrze. Bo nie komplikuję rzeczy prostych.

    Nie będzie dobrze, bo odcinki rury oraz trójnika wsadzonych w kielichy
    ledwo zajdzie za uszczelkę.

    > Czasami mam wrażenie że idiotów z ludzi robisz Swoimi wpisami. Specjalistyczny
    sprzęt do ucięcia rury 160;) Przecież to na upartego Anożem do tapet by uciął. a
    brzeszczot kosztuje ze 2zł.

    Ty to na pewno potrafisz to zębami przegryźć. Jak widać jesteś tylko i
    wyłącznie teoretykiem, który nawet nie ma wyobraźni, a się wymądrza
    jakby wszystkie rozumy świata pozjadał.

    > Specjalistyczne narzędzia do ucięcia rury(bardzo prawdopodobne że tej siwej)o
    średnicy 160?;) Mam w domu nóz do chleba i tez tym by dało rade bez problemu taką
    rure uciąć.

    Kolejny raz udowadniasz, że jesteś w tym temacie ignorantem.

    Po pierwsze rura kanalizacyjna zewnętrzna to rura pomarańczowa.

    Po drugie rury do wpięcia się w sieć wodociągową muszą być rurami
    litymi, a tym samym są o wiele twardsze od tych, które kupujesz w
    marketach. Te rury, które możesz sobie prowadzić po własnym podwórku
    mogą być rurami o wiele słabszymi, spienionymi np. SN2, ale jeżeli jest
    to wpięcie poza terenem prywatnym to minimum SN4 o ile nie będą tam
    jeździły samochody. Jeżeli zaś rura przechodzi przez pas drogowy to
    wymagają rur SN8 i więcej np. SN16 Rury takie mają ścianki od 4mm w
    górę. SN4 ma grubość ścianki 4mm, SN8 już 4,7-4,8mm, SN10 6,2mm, a SN16
    ponad 9mm.

    Ucięcie tych rur brzeszczotem nie jest łatwe, a ty pierdolisz o nożu do
    tapet. Pojebało ci się chyba z rurkami kanalizacyjnymi o średnicy 32mm
    pod umywalką, których też nie łatwo jest uciąć nożem.

    > Nie twierdzę ze Twój sposób jest zły bo tez będzie działać. Ale po co komplikować
    jak można prościej

    Nie można prościej, bo są na to normy jak to może być wykonane i ile
    rura musi wejść minimum w kielich.

    Każda taka wcinka w sieć wodociągową jest poprzedzana wydaniem warunków
    przez właściciela/dysponenta sieci i ma być wykonana zgodnie z prawem i
    normami oraz z tymi wytycznymi. Zasadniczo taka wcinka wymaga wykonania
    studzienki i po wykonani tejże wcinki podlega kontroli inspektora.

    Autor mógłby to wykonać tak jak piszesz pod warunkiem, że udałoby mu się
    zdobyć mufę kompensacyjną, czyli tą przedłużoną. Ale takie mufy trudno
    jest zdobyć.

    > Ta rura to pewnie idzie od domu do szamba a Ty tu pitolisz o warunkach i normach
    jakby to magistrala była co z Warszawy na drugą stronę Wisły gówna odprowadza.

    Jak zwykle pierdolisz od rzeczy.
    Autor wątku napisał "Muszę się połączyć do czynnej rury kanalizacyjnej
    160mm". Czynna to znaczy, że już ktoś tam jest do niej podłączony i do
    niej sra.

    Poza tym pisze on dalej "Gościu twierdzi że takie siodełko na rure 160
    to nie jest typowa rzecz i nie wiadomo czy bedzie cos takiego znajdzie itd".

    Jest to nietypowe, bo rury kanalizacyjne sieci kanalizacyjnej zaczynają
    się od 200mm w górę.

    Uważam, że jakby to była kwestia wpięcia do rury do szamba to nie byłoby
    w ogóle tego wątku, tylko gość, który przyszedł wykonać tą robotę
    zrobiłby to od ręki. Skoro tego nie zrobił to znaczy, że są problemy
    całkiem innej natury niż technicznej.

    Ponadto widziałeś kiedykolwiek szambo, którego podłączenie byłoby
    poniżej 2,5m (cytuję autora wątku: "Dodam że rura jest na głębokości
    około 250cm ppt.")? Dołóż do tego ze 2-2,5m głębokości zbiornika co daje
    razem 4,5-5m głębokości ssania. Gdzie on znajdzie wóz asenizacyjny,
    którego pompa jest w stanie zassać te 4,5-5m i jeszcze podnieść na
    2-2,5m? Ty chyba kompletnie nie wiesz jakie są realia i praw fizyki
    także nie znasz. Bywa, że ci co wywożą nieczystości nie są w stanie
    zassać z 4m.

    > Tia specjalne narzedzia, pozwolenia na budowę, pięciu fachowców, 3 kierowników
    budowy i dwa tomy norm.
    > Przypominam ze piszemy o rurce fi 160
    > Ale skoro bez specjalnych narządzi nie potrafisz równo uciąć rurki fi 160 co cóż
    mogę Tobie doradzić.

    Nie chciałbym cię mieć za pracownika, bo tylko byś przynosił straty
    firmie. Nie dość, że głąb to jeszcze zarozumiały.