  • Data: 2019-09-30 08:30:18
    Temat: Re: wpięcie do rury PCV 160mm
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-09-30 o 07:36, Kris pisze:

    > Pisałeś o wycięciu większym o 3-9cm .

    Cały czas pisałem o luce, która pozostaje po złożeniu zestawu, czyli to
    co pozostaje po nasunięciu kielicha, bo o tą lukę się rozchodzi. Nie
    interesuje mnie kielich tylko luka, która pozostaje po złożeniu całości.

    W twoim przypadku jest to 8,5-9cm, a w moim 4cm, ale równie dobrze może
    to być 2-5mm jak się posiada odpowiednie narzędzia.

    Jest jeszcze coś, czego nie rozumiesz?

    > Pewnie to niezgodne ze sztuka i normami zaraz napiszesz ale rura 160 jest dość
    elastyczna że na upartego cięcie na 12 cm by starczyło, odgięcie rur i nasunięcie
    trójnika. Bo przypomne po raz kolejny ze nie piszemy o magistrali sciekoej tylko o
    rurce 160mm.

    Próbowałeś odginać? Bo ja tak i wiem, że nie jest to takie łatwe,
    zwłaszcza jak rury mają po 6m długości.

    > To że ty uważasz że czymś skomplikowanym jest ucięcie równo rury brzeszczotem to
    tak Sobie masz prawo uważać. Ja takie rury ciąłem i nie było problemów.

    A ja to zapewne to wszystko wiem z opowiadań prababci sąsiada
    przyszywanego stryja kolegi?

    > I znowu duo mądrych słów napisałeś tylko zapomniałeś że piszemy o rurach fi 160

    Że niby one są z papieru i do tego cieńsze od bibuły?

    Rozwiń temat, bo nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi.

    Rura kanalizacyjna zewnętrzna jest grubsza, twardsza i bardziej sztywna.
    Ponadto bardziej odporna na zgniecenie, a tym samym trudniejsza do
    obróbki. Tnie się ją w warunkach amatorskich zwykłą szlifierką kątową, a
    profesjonaliści używają odpowiednich narzędzi, którymi tną rury idealnie
    prostopadle:

    https://portalnarzedzi.pl/artykul/przecinarki-do-rur
    -exact/

    > Na odcinku od domu do szamba można olać normy i zrobić po swojemu

    Można, choć także obowiązują. Ale chyba nie chodziło autorowi o
    podłączenie się do szamba tylko do kanalizacji, a to jest ogromna różnica.

    > Dasz radę Sobie wyobrazić dom na wzniesieniu a szambo na dole?
    > Ale ok nie upieram sie z tym szambem bo się będziesz dalej czepiał.

    Dam radę. Ale jak widać ty nie dajesz rady ogarnąć tego, że w takiej
    sytuacji rura odpływowa będzie bardzo płytko.

    > Raczej na to nie licz

    Oczywiście, że nie liczę, bo ja nie toleruję partactwa i prowizorek. Ja
    wymagam zarówno od siebie jak i od innych, a ty nie miał byś
    najmniejszych szans spełnić moich oczekiwań.