    From: "Andrzej" <a...@g...NO_Spam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wyburzenie jednej ściany - koszty
    Date: Mon, 29 Jul 2013 09:35:29 +0200

    Nie piszesz z czego ściana? Z cegły? Zbrojona? Taka ściana z cegły, nawet
    zbrojona, nie jest ścianą nośną, natomiast może stanowić usztywnienie ścian
    nośnych. Z tego powodu ewentualnie rozważałbym pozostawienie fragmentów
    ściany (po ok. metr) przy ścianach nośnych.
    Natomiast ewentualny filar musi się na czymś opierać, musi mieć swój
    fundament. Obciążenia muszą w końcu przekazać się na grunt. Czy pod spodem
    jest możliwość urządzenia fundamentu?
    Tak więc ekspertyza i projekt jest konieczny. Bez tego można narobić bigosu.
    Pozdrawiam, Andrzej.

    .pl...

    witam
    Ściana: 5m długa 3m wysoka gruba na 15cm. nad ścianą dwa potężne
    dwuteowniki, sufit, a dalej jeszcze 3 kondygnacje. mam papier że ściana
    nie jest nośna, ale to tylko papier. chcę tą ścianę wyburzyć, aby scalić
    2 pomieszczenia (lokal użytkowy) wpadłem na pomysł aby po środku
    zbudować filar, mnie nie będzie przeszkadzał, a coś tam podtrzyma, nie
    nawet żeby uchronić przed zawaleniem, ale żeby nic nie popękało. Był
    taki jeden zobaczyć, powiedziałem mu że ma być projekt, wszystko 100%
    legalnie, już nie wrócił. Za mała kwota się szykuje? Za duża
    odpowiedzialność?
    PRoszę o komentarz w tej sprawie. Jeśli da się określić pi razy oko
    koszt - proszę napiszcie z jaką kwotą mam się liczyć. Śląsk - jakby ktoś
    chciał się tym zająć.
    ściana na razie z prądem i kaloryferami, ale zostaną usunięte przed
    rozbiórką.

    ToMasz