    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wycena hydraulika
    Date: Sat, 15 Feb 2014 21:47:56 +0100

    > Zrobisz jak uważasz ale ci co zrobili instalację mieszaną to żałują że
    > nie dali podłogówki na cały dom. Ja mam w całym domu i sprawuje się
    > świetnie, a w panelach mam ponad 70% podłogi.

    Ja mam jeden pokój zastawiony tekturą falistą, a na niej kartony
    (kuchnia jeszcze nie rozpakowana, powiedzmy 1/3 pomieszczenia
    zasłonięta). Nie stwierdzam istotnych różnic w stosunku do pomieszczeń z
    podłogą niezasłoniętą.

    Inna rzecz mnie zastanowiła. Temperatura wody wchodzącej w obieg 24C,
    wychodzącej 22C, czyli można przyjąć średnio 23C w całej podłodze.
    Płytki podłogowe zgłaszają 20-21.5C (ale nie znam ich emisyjności),
    ściany 17C a w pomieszczeniu jest 18.5-19C (termometrem). Za cholerę nie
    rozumiem zjawisk. Albo 15cm dobrego styropianu na ścianach czyni cuda,
    albo jakaś konwekcja musi zachodzić. Nie chce mi się wierzyć, że 1/4 czy
    wręcz 1/5 (jeżeli wliczyć sufit betonowy) powierzchni daje rady tak
    wysoko rozgrzać powietrze i ściany.
    Wszyscy w obliczeniach trąbią, że podłogówka bez 30-35C to nie rusza, a
    moja liczona była podobno na 40C.
    Fakt, temperatury dodatnie, ale i tak za dobrze to wygląda. Środkiem
    tygodnia sprawdzę jeszcze raz, może coś popi...liłem w pomiarach - choć
    nie sądzę.

    Miłego.
    Irek.N.