  • Data: 2012-09-18 10:24:37
    Temat: Re: wyciszenie starego sufitu / podłogi
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:505771c7$0$26700$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > podoba mi się pomysł z pianomatem. Poczytałem na stronie producenta,
    > niestety nie znalazłem infomracji o tym jaki jest twardy(czy ugina się pod
    > naciskiem bardziej niż styropian).

    Nie wiem, to pewnie zależy jaki styropian.

    > pozatym 3mm - pod panele nie jest ot za mało? 10mm pod dywan... czemu nie
    > pod panele?

    Może chodzi o jego lekką sprężystość - panele nie powinny się uginać bo im
    to szkodzi więc dlatego cieńsza warstwa.

    > mimo wszystko wolałbym panele, bo dzieci mają alergie.

    Też mam (miałem) alergię i przez całe dzieciństwo żyłem bez dywanów i
    wykładzin, bo moim rodzicom powiedziano że tego nie da się wyleczyć (były
    próby jakimiś środkami sprowadzanymi z zachodu). 8 lat temu przypadkiem
    trafiłem na Alergolożkę która stwierdziła, że obecnie to się jak najbardziej
    leczy i już po kilku miesiącach odczulania mogłem bez problemu wchodzić na
    strych gdzie jest pełno kurzu i wcześniej od razu dostawałem duszności, a po
    dwóch latach odczulanai moja odporność na roztocze była 10 000 większa niż
    przed kuracją. Później przez chyba trzy lata była jeszcze kuracja
    podtrzymująca (1 zastrzyk na miesiąc) i obecnie już nie pamiętam o swoich
    dawnych dolegliwościach :-)

    > więc jeszcze raz. dechy krzywe - trzeba naprawić. cyklinowanie? hałas, pył
    > i zero gwarancji że wyjdzie lepiej niż było. A gdyby tak zerwać same dechy
    > i zamiast nich położyć.. płyty osb, sklejkę? za mała wytrzymałość? zgniją?

    Musiałbyś dać grube płyty OSB by się nie uginały pomiędzy belkami a grube
    oznacza ciężkie -> strop może się bardziej ugiąć.

    Jak zerwiesz dechy to możesz dać... nowe dechy koszt jest podobny do paneli:
    30zł / m2 + lakier, ale to ci nie wyciszy, więc wracamy do punktu wyjścia
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie