    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 1 May 2020 03:12:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: wywala różnicówka
    From: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 1, 2020 at 8:36:16 AM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    > Reasumując: Chcesz być pewien, że elektryk ma wiedzę to musi posiadać
    > książeczki "D" i "E" z wpisem o pomiarach ochronnych. Taki egzamin musi
    > zdać każdy kto che się zajmować sieciami i urządzeniami elektrycznymi,
    > niezależnie od tego jakie ma wykształcenie. Może mieć nawet tytuł
    > profesorski.

    Tyle teoria ;)
    Praktyka jednak jest taka, ze zamawiajac fachowca, zwlaszcza pilnie do awarii wybor
    jest kiepski i czlowiek sie cieszy, ze ktos chce przyjsc od reki.

    Papierek=Pewnosc? dobre ... ;)
    Jak mawiala moja babcia "na plocie bylo napsane dupa, ktosc chcial pomacac i wbil
    saobie drzazge" ;)

    Ja mialem kontakt z dwoma elektrykami, jeden zrobil cala dokumentacje potrzebna do
    podlaczenia pradu do domu, drugi wymiany na 3fazy w bloku (+ wykonanie inst. w
    bloku). Wg mnie zaden sie nie znal... Przeboje z wymiana licznika na 3F przez
    energetyke juz kiedys opisywalem... Z podpieciem do domu nie bylo problemu, po
    podpinal ten sam (prawowal w energetyce) a odbiory... na wlasna dzialalnosc...
    Wg mnie zaden sie nie znal..., tego w bloku sciagal sobie wykonawca generalnego
    remontu mieszkania (sam sie nie znal na tym, co otwarcie powiedzial, wiec jak mial
    ocenic, czy ten jego znajomy sie zna?)

    Wg mnie zaden sie nie znal ;) uprawnienia mieli...