  • Data: 2010-10-22 14:13:40
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:
    > Jou meny :)
    >
    > No i jak tam ? Ostatnie dni dosc chlodnawe. U mnie na poludniu bywalo
    > nawet -3 w nocy. W dzien srednio 8-12st. W nocy spada kolo 5.

    Ja już od jakichś dwóch tygodni palę, ale raz jestem, raz mnie nie ma...
    Od całkowicie wychłodzonego domu - plus 4 stopnie na piecu, do nagrzania
    do 22 - 23 stopnie musiałem spalić jakieś 250 kg węgla.

    Chłopaki ocieplają mi poddasze i jak są, to im za gorąco, jak się
    utrzymuje wyższa temp. W każdym razie żeby utrzymać temperaturę na
    poziomie ok 20 stC, muszę spalić jakieś 20 - 30 kg węgla na dobę, ale
    nie mam jeszcze drzwi wewnętrznych i pod zewnętrznymi nie ma wstawionych
    progów - trochę wieje. Poza tym majstry na górze otwierają i ocieplenie
    jeszcze nie kompletne, chociaż już się zapełnia - 25 cm wełny. Na
    ścianach mam 14 cm styro, elewacja miała 220 m2, a powierzchnia okien to
    jakieś 30 m2. do tego brama garażowa i troje drzwi zewnętrznych.

    Myślę, że jak się już chałupa rozgrzeje i powłącza się wszystkie te
    komputery i inne, a poza tym ludzie będą, to jakieś 10 do 20 kg węgla na
    dobę powinno wystarczyć w mrozy :-). Zresztą u mnie już nawet -7 było...

    O ile się wychładza przez dobę 'niegrzania' nie wiem jeszcze, bo nie
    miałem możliwości tego sprawdzić - majstry sobie górę wychładzają i
    wietrzą, bo się kurzy jak szlifują... :-)

    pozdr.
    roberci-us