  • Data: 2010-10-22 14:19:25
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Paź, 13:54, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Ale to u Ciebie ...
    >
    > U mnie będzie tylko jeden komin. Będzie on zarówno kominem spalinowym
    > jak i kominek wentylacyjnym.

    Tzn. ten jeden komin graniczy z *wszystkimi* pokojami, lazienkami,
    kibelkami ? Bo wiesz, ze wentylacja grawitacyjna zeby byla sprawna, to
    w kazdym pokoju musisz miec kratke :)

    > A co do ocieplenia styropianem 20cm to chyba są jakieś większe koszty
    > poza styropianem. Mój wykonawca nie chciał zgodzić się na styropian
    > 20cm za to bez problemu zgodził sie na 15cm , oczywiście ja musialem
    > dopłacić za grubszy styropian.

    Koszty czego ? 10cm szerzej z kazdej strony patrzac na rzut elewacji
    czyli ociupinke wiecej kleju i tynku. Jak ktos ma "klocka" 10x10m to
    elewacja mu sie powiekszy o plus minus 2,5m2 na kondygnacje (3m
    wysoka). To zadne koszta :)

    > PS. Ja u siebie zrobiłem "rozeznanie" ile bym musiał zapłacić za
    > wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła i "oferty" miałem od okolo
    > 10tys do około 30tys zł ...

    No coz - ja kupilem porzadny, markowy reku 400m3 z automatycznym
    bypassem i innymi bajerami za 6,5k pln brutto i do tego kanaly +
    kolanka + czerpnia + wyrzutnia + anemostaty w cenie ~1,5k pln, no moze
    2k pln jakby liczyc juz totalnie wszystko. Otwory mialem przygotowane
    przy laniu stropow, a kanaly wszystkie chowam za przedscianka na
    poddaszu. Polozenie instalacji w dwojke (nawet jedna osoba by
    wystarczyla ale czasem przydaje sie ktos kto kanal "pociagnie" przez
    strop) to jedno popoludnie. Drugie to regulacja. To jest tak samo jak
    z pompa ciepla - mimo, ze sam zrobisz i polozysz za 15-20k pln, to
    niejedna firma wyceni Ci to na 70k pln :) Owieczki sie znajduja,
    placa, wiec po co obnizac ceny ? ;) Za mala konkurencja, za duza
    nowosc na naszym rynku to jest (i wentylacja mechaniczna i pompa
    ciepla).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.