  • Data: 2011-12-07 14:45:54
    Temat: Re: z czego podłoga na strychu? OSB, MFP, coś innego?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sha Man" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ba8873c3-e9f3-4ed2-bdb6-88c0e9016cf2@i6g2000vbe
    .googlegroups.com...

    > Krokwie nie są idealnie równoodległe względem siebie (wiadomo - górale
    > zrobili po swojemu :)) i obawiam się, że niektóre odległości mogą
    > przekraczać 80cm. Ale najważniejsza dla mnie informacja z Twojego
    > postu jest taka, że można je mocować bezpośrednio do jętek. Tego
    > właśnie nie byłem pewien. Nie potrzebuję na stryszku podłogi tak
    > stabilnej jak w salonie. Jednak Ty będziesz przybijał deski, które jak
    > wiadomo są znacznie sztywniejsze od płyty OSB. Dotychczas myślałem że
    > płyta 15mm w zupełności wystarczy. Okazuje się jednak, że chyba
    > nie......

    U mnie też nie są równoodległe od siebie, ale to nawet nie kwestia wykonania
    tylko taki był projekt. Tam gdzie odległości są większe, dam jakieś
    dodatkowe wzmocnienia od spodu, np. łaty równoległe do jętek (od płatwi do
    płatwi mocowane na kątowniki), oczepy przy jętkach, itd.

    OSB 15mm może być za cienka, chyba daje się nieco więcej, np. 22mm.

    Wydaje mi się, że można mocować bezpośrednio do jętek. Są jakieś
    przeciwwskazania?