  • Data: 2009-07-25 16:05:56
    Temat: Re: zakichany niewybudowany komin!
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Lip, 11:47, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Mariusz wrote:
    [...]
> [...]

    Nie bo jeszcze nie mam. To byla wiadomosc w rodzaju "jestem wkur** bo
    pol dnia dlubalem 15kg mlotem w scianie i musze sie komus wyzalic a
    zona juz spi" ;)) BTW. Zaleglem na kanapie po napisaniu tego posta i w
    ubraniu przekimalem do 6 rano ;-))

    [...]
    > to jest ostrzeżeni...
    > zanim sie zabierzecie za budowę domu usiądźcie chwile i zaprojektujcie ten
    > dom

    Mysmy mieli koncepcje. Dalej ja mamy i wiele sie nie zmienia - uklad
    szafek w kuchni i lazience na dole, szafy, schowki, spizarki -
    wszystko rozplanowane. No tylko z kanaliza nie pomyslelismy ale tez
    bylo kilka wariantow (szambo z przodu, szambo z tylu, oczyszczalnia z
    boku) - wyklarowaly sie dopiero pozniej :) Wprowadzenia wody do
    budynku tez nie mialem zrobione i dobrze bo w praktyce wyszlo z
    zupelnie drugiej strony domu - wyszlo tak dlatego bo akurat tamta
    czesc nie byla jeszcze przysypana i wystarczylo rure polozyc, zasypac,
    a dziurke to tylko w pustaczku betonowym 25cm grubym zrobic - w takim
    pustaczku to sie przepust duzym mlotem robi w max 5 minut - dzisiaj w
    godzine na spokojnie zrobilem 6 takich bo wymyslilem sobie ze jednak
    skanalizuje wszystkie pomieszczenia w piwnicy, w tym kotlownie (brak
    kanalizy w kotlowni moglby byc bledem ;)

    > ja siedziałem na projektem około roku z okładem.

    Ja jednak wolalbym ten rok przepracowac i zajac sie juz budowa. Nawet
    kosztem dwoch dodatkowych tygodni dlubania i poprawek bede i tak 50
    tygodni do przodu z domem ;-)

    > mam wrażenie że spora część ludzi wystrój wnętrz zaczyna projektować już po
    > postawieniu domu.

    No pewnie. Jak po wybudowaniu poddasza zobaczylem ta przestrzen
    jednego pokoju ~70m2, gdzie miala byc lazienka, dlugi korytarz i
    jakies glupie pomieszczenie gospodarcze to z mety zamienilem to na
    zwykly pokoj a lazienke zrobilem gdzie indziej :) I juz projekt
    instalacji bylby do poprawek - to woda inaczej, to kanaliza.. Zreszta
    co to za projekt kanalizacji - ja chce miec kibel tu, pralke tu, a
    umywalke tu - trzeba to wszystko sprowadzic do pionu i pionem w dol.
    Projekt kanalizy to tylko podwojna robota (przy robieniu projektu a
    potem przy jego wykonywaniu) - spokojnie wszystko mozna zaplanowac i
    zrobic juz po stanie surowym bez projektu :) Projekt elektryki to
    samo. To ja wybieram gdzie chce miec lampy i gniazda, a czesci
    poprostu nie mozna sobie wyobrazic w projekcie na papierze. Po
    postawieniu scian mozesz juz sobie wejsc do pomieszczenia, polozyc sie
    na wirtualnym lozku i np. sprawdzic, czy bedzie wygodnie dosiegnac do
    gniazdka zeby np. wlaczyc ladowarke do telefonu i tak dalej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.