  • Data: 2011-03-09 09:31:35
    Temat: Re: zakonczenie fundamentów - YTONG
    Od: "Kacper" <e...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:9e3976b6-55a3-4f43-8c0d-1bd9fd03b1ea@m7g2000vbq
    .googlegroups.com...

    > Tzn. nie bedzie kapinosa, czy zalozmy ostatnie (na gorze) 10-20cm
    > ocieplenia fundamentu bedzie np. 5cm grubsze (tak zeby sie zlicowac z
    > ytongiem ale zeby nizej zostal kapinos) ?

    > No w wiencu jest 5cm welny i 6cm ytonga. Daje to niestety gorszy U niz
    > sama sciana.

    > Mozesz przesunac lekko do zew ale tak czy siak bedzie to wielki mostek
    > - musisz przeciez zostawic miejsce chocby na parapet.
    > Wystarczy spojrzec na wykresy:
    >
    > Pierwszy to wlasnie lekko przesuniety na zew. w scianie 1w (44cm):
    >
    > http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_jednowarstwowy1.jpg
    > http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_jednowarstwowy2.jpg

    > Sciana 2W, montaz standardowy:
    > http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_dwuwarstwowy_lico.jpg

    > I cieply montaz w warstwie ocieplenia:
    > http://jareko.pl/2010_rok/Izotermy_i_inne/Izoterma_m
    ur_dwuwarstwowy_w_ociepleniu.jpg

    > Roznice sa ogromne. U mnie okna to ok 35m2, w metrach biezacych na
    > szybko liczac jakies 50mb. I chocbys nie wiem jak je zamontowal to
    > tych mega mostkow zwyczajnie nie przeskoczysz.

    > Oj zmienil zmienil, nie chce mi sie teraz szukac ale odkad weszlo
    > rozporzadzenie mowiace o tym ze sciana 1W musi miec U<0,3 to wszystkie
    > sciany 1W (porotherm rowniez) nagle zrobily sie cieplejsze i na styku
    > tej wartosci :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Kapinos bedzie chodzi o docieplenie spodu pierwszego bloczkas laczace
    ocieplenie 5 cm fundamentów
    potem ociepleniem jest sam ytong.

    Foty dobrze obrazuja rozklad temperatur, ldatego wlasnie mozna wewn. strone
    otworu okiennego od zewnatrz oblozyc styro i
    zatynkowac. Mysle ze zdecydowanie poprawi rozklad przy oknach w 1W.

    Kacper