    From: "RobertP." <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zaniżanie wartości nieruchomości
    Date: Wed, 03 Feb 2010 12:15:07 +0100

    On Wed, 03 Feb 2010 08:22:18 +0100, quent <x...@x...com> wrote:
    .

    > Trafiłeś na gównozjada jakich w naszym kraju nie brakuje.
    > Ręce opadają normalnie. Współczuje szczerze.

    Ale co, ty byś chętnie poleciał do urzędu gminy zapłacić im ze 20 tysięcy?
    Bo ja nie, wiedząc jak gminy wypełniają swoje obowiązki wobec mieszkańców.
    Np. wodociąg to sobie musiałem wybudować sam, a gmina wspaniałomyślnie
    pokryła część kosztów budowy (bo to przecież jej zadanie własne),
    oczywiście po przekazaniu jej własności, a potem sobie to spowrotem
    odebrała tytułem opłaty za zajęcie pasa drogowego (droga gruntowa gdzie
    jeżdżą dwa traktory na dzień i można to objechać nadkładając 200m). Już
    nie wspomnę o tym że naliczali mi opłatę za umieszczenie urządzeń w pasie
    drogowym już po przekazaniu tego wodociągu (a że nie potrafili
    zawiadomienia wysłać pod właściwy adres, to otarło się o egzekucję - wtedy
    oczywiście mnie znaleźli, nieświadomego niczego).

    Drugi przykład to przykład mojego kolegi, któremu rodzice pomogli kupić
    mieszkanie. No i żeby być w zgodzie z prawem, zgłosili darowiznę. Jednak
    urząd skarbowy dopatrzył się, że nie wszystko odbyło się zgodnie z
    przepisami - pieniądze zamiast na konto kolegi zostały wpłacone od razu na
    konto dewelopera. Efekt to naliczenie podatku od wpłaconej kwoty, w imię
    "prawa". A gdyby darowizny nie zgłosili, pewnie byliby kilkdziesiąt
    tysięcy do przodu. Ten przykład dobitnie pokazuje, że w tym kraju nie
    opłaci się być uczciwym.

    RobertP.