  • Data: 2010-09-07 13:39:24
    Temat: Re: zapchał się odpływ w wannie
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Iwona" <i...@p...onet.pl> wrote in message
    news:499a.0000024c.4c863bbc@newsgate.onet.pl...

    Zapewne soda zmydliła część tłuszczów, stąd ruszyło się. Zazwyczaj lepiej
    zacząć od oczyszczenia syfonów np. w umywalce - często na osadach mydła są
    naklejone włosy i to one powodują powstanie korka zatykającego odpływ z
    syfonu. Ja sobie wymieniłem syfony na proste plastikowe, ale czyszczone od
    góry. Wyjmuję tylko sitko w umywalce czy zlewozmywaku i przepłukuję syfon -
    wszystko spływa. Mam tez zamontowaną tzw. rewizję czyli rodzaj trójnika,
    którego boczne ramię jest zakręcone zakrętką (jak słoik twist), gdy
    odkręcę - mogę bezproblemowo wsunąć sprężynę hydrauliczną i wyczyścić
    odpływy, aż do pionu do którego wpadnie to, co nie nawinie się na sprężynę.
    Rurki kanalizacyjne są średnicy 50 mm, pion 100 - więc wszystko runie w
    dół...
    Na drugi raz, gdy się zatka weź sobie kup sodę w perełkach jest znacznie
    skuteczniejsza niż kwaśny węglan sodowy, nasyp trochę (łyżkę) do syfonu i
    wlej gorącej wody, gdy nie pomoże a woda zejdzie wolno to powtórz tę
    czynność.