    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zawór mieszający trójdrogowy
    Date: Fri, 9 Jan 2009 09:25:51 +0100

    skoro tak twierdzi...
    a masz jakieś podstawy, żeby mu nie wierzyć?
    źle działa?

    > Bez szczegółów i schematu instalacji odpowiedzieć się nie da, częściej
    > taki zawór mozna spotkać w obiegu CO, bo zwykle tam zachodzi konieczność
    > regulacji temperatury w obiegu niezależnie od temperatury na wylocie
    > kotła.

    > Poza tym co rozumiesz przez "obieg CWU" - jeśli tą część instalacji która
    > połączona jest z wodociągiem i kranem to faktycznie tam raczej miejsca na
    > zawór trójdrożny nie ma, poza tym problemy z zakamienieniem itp...

    pozwolę się nie zgodzić z przedmówcą: żaden problem i powszechna praktyka
    regulować termostatycznie CWU w instalacji (nie tylko przy samej baterii)

    a "obieg CWU" ja rozumie jako petlę recyrkulacji

    ponadto stosując urządzenia zmiekczające (inna powszechna praktyka),
    oprócz "fajnego kąpania" masz efekt uboczny m.in. w postaci
    niezakamieniających się zaworów...