  • Data: 2010-10-25 17:59:32
    Temat: Re: zawor termostatyczny na powrocie kominka - jaki ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25-10-2010 o 12:44:38 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Aha. Ja czyszcze co tydzien. Ale znalazlem cudowny srodek w OBI do
    > czyszczenia szyby - nie pamietam jak sie nazywa ale jego sklad to
    > ALKALIA - zracy. Normalnie sie nadziwic nie moglem.
    Dobrze wiedzieć.

    Poprzednim
    > srodkiem psykalem, czekalem 4 min (jak na opakowaniu pisalo) i
    > scieralem szczotka. Trzebabylo to powtarzac 2-3 razy albo wziasc
    > "druciki" (taki klebek to czyszczenia piekarnikow) i dopiero szlo.
    Tak na przyszłość dla ciebie i innych co czytają, żadnych drucików
    czy jak gdzieś czytałem popiołu nie wolno używać bo się szyba rysuje,
    ja kiedyś przy moim pierwszym kominku przeczytałem takie głupie
    rady i sobie lekko co prawda ale zmatowiłem w paru miejscach szybę
    wtedy jeszcze bardziej syf przywiera w tym miejscu bo szyba szorstka.
    Tylko chemiczne środki no i oczywiście bez kwasu fluorowego który
    matowi szkło, a co bardzie oporne przypadki jak sie coś do szyby
    przyklei to usuwam nożykiem do tapet, delikatnie skrobię krawędzią
    pod takim kątem żeby nie porysować.

    > tutaj psykam i po 10 sekundach nawet 1mm warstwa grubego syfu, ktory
    > ciezko czymkolwiek zdrapac poprostu sie rozplywa i sama zjezdza -
    > minuta i najbardziej zasyfiona, zasadzona i zjarana szyba jest
    > czysciutka jak nowa :-)

    No fajnie, będę musiał ich odwiedzić, chociaż ceny mają że tak powiem
    nieciekawe do np castoramy.

    > No to fakt. Ja akurat kupilem ze 20m3 drzewa za 600 pln co powinno mi
    > na zime wystarczyc wiec tym akurat pale :-)
    Nooo tak to można, to masz prawie za darmo, ja za tonę od producenta
    zapłaciłem 450 i to też jest b.dobra cena, bo po skłądach ceny zaczynają
    się od 700 a w casto chcą nawet 800.

    > Ja pod obudowa nic nie mam. Zawor bezpieczenstwa i naczynie zbiorcze
    > mam z drugiej strony sciany - za lodowka - obudowane KG ze nic nie
    > widac, ale wstawie sobie tam male plastikowe biale drzwiczki
    > rewizyjne, ze bedzie do tego fajny dostep. Docelowo tam bedzie
    > zabudowana polka (dostep do drzwiczek oczywiscie zostanie). Reszte
    > (wymiennik i pompy) tez mam w piwnicy. Fajny uklad mam - za sciana
    > kominka jest wneka na lodowke, a pod lodowka pietro nizej jest akurat
    > kotlownia :) Wiec rury tez mi wyszly dosc krotkie.
    No to dobrze masz, ja też mam kotłownię pod kominkiem i to mi
    sporo ułatwiło :)

    --
    Pozdr
    JanuszK