  • Data: 2010-01-27 14:44:06
    Temat: Re: zbiornik akumulacyjny/buforowy
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie jest to standardowe rozwiązanie, ale faktycznie bazujące na takich.
    > Poza tym co widzisz złego w standardowych rozwiązaniach, które są bardzo
    > dobrze sprawdzone na setkach tysięcy instalacji, pewne w działaniu i
    > niezawodne ?
    Nic zlego, no moze poza cena i wlasnie te standardowoscia pasujaca wszystkim po
    trochu.

    > Ty natomiast proponujesz rozwiązanie niosące szereg problemów, wad i
    > niewiadomych.
    Pytanie bylo specyficzne. Facet zapytal o pomysl wiec zlozenie bylo takie ze
    zrobi sobie sam a nie bedzie kupowal gotowego klocka.

    > Teraz to już w ogóle nie rozumiem.
    > Przed chwilą pisałeś o solarach, które będą dawały Ci zyski
    > 50zł/miesięcznie w okresie zimowym. Kiedy skrytykowałem Twoje solary
    > zrobione z płaskich grzejników to stwierdziłeś, że planowane solary nie
    > będą tak wyglądały, a teraz piszesz, że zrobisz z kaloryferów.
    Gdybys sie skupil na czytaniu ze zrozumieniem wyczytal bys ze w planach mam
    budowe pozadnego systemu ale tylko jesli zadziala i bedzie relatywnie oplacalny,
    jesli nie to sklece sobie jakies rozwiazanie hobbystyczne za mniejsza kase i tez
    pozyteczne. Ale trzeba czytac i zastanawiac sie nad tym.

    > To po co Ci taki bufor ?
    Juz pisalem, nudzi mnie powtarzanie 5 raz tego samego.

    > Niezupełnie.
    > Spójrz na to w ten sposób:
    > Za 5tys. zł. masz 500 litrowy zasobnik CWU wykonany ze stali nierdzewnej
    > z 2 lub 3 wężownicami. Jak się uprzesz to prywaciarze na zamówienie
    > pospawają Ci taki zasobnik za połowę tej ceny - ale od razu wyjaśniam,
    > ze nie sześcian z deklem od góry, lecz standardowy walec z pełnym
    > zestawem wężownic i króćców.
    Tak, wiem. Problem z tym ze juz takiego jednego widzialem, chcial pospawac mi
    cos co by nie dzialalo. Aby obejsc problem z dyletanctwem takich garazowcow chce
    zbiornik ktory moge otworzyc i serwisowac. Do tego roznica w cenie takiego na
    500 a takiego na 2000l bedzie niewielka w porownaniu do ceny takich kupnych.

    > Zasobnik taki jest praktycznie niezniszczalny i będzie Ci służył przez
    > całe życie. Do takiego zasobnika wepniesz kocioł oraz solary.
    > Dzięki takiemu rozwiązaniu upraszcza się cała instalacja CO i CWU.
    > Może ona pracować w grawitacji i nie stwarza większych problemów.
    > Co ciekawsze możesz wykonać taką instalację CO jako zamkniętą, dzięki
    > czemu możesz skutecznie zapobiec wewnętrznej korozji kotła i grzejników.

    Problem w tym ze dopoki taki zbiornik sie nie przedziurawi nie mam pewnosci ze
    jest dobrej jakosci poza tym ze producent sie o tym zarzeka i ewentualnie ma
    paru klientow ktorzy uzywaja taki od 5-10 lat. To troche za malo zeby pisac o
    dozywotnosci a przy cenie 5000zl nawet 15 lat zycia to koszt roczny na poziomie
    300zl. O tyle powinienem miec oszczednosci na grzaniu.

    > Ty natomiast wykonasz za te pieniądze bufor, który Ci przerdzewieje za
    > 10-15 lat najpóźniej i będziesz musiał spawać nowy.
    Wszystko zalezy od ceny. Jesli bedzie tani to moze warto sie mordowac z wymiana
    co jakis czas lub spawaniem latek?

    > Poza tym taki bufor skróci Ci żywotność kotła oraz grzejników.
    To istotna uwaga.

    > Co zaś się tyczy takiego bufora to ma on sens w specyficznych warunkach
    > m.in. wtedy, kiedy zamierzamy postawić kominek z płaszczem.
    Takim specyficznym warunkiem jest wspomaganie CO w okresie jesien/wiosna.
    I o tym wspominalem w ciągu wątka.

    PS. Jesli masz namiar na rzetelnego wykonawcę który wykona mi cisnieniowy bufor
    na te 1500-2000L z 3 wezownicami gdzies w rejonie slaska to daj. Znam jednego
    ale wiecej musial bym sie z nim klocic i pilnowac zeby zrobil zgodnie ze sztuka
    niz to warte...

    --
    Lukasz Sczygiel