    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zbrojenie ławy 4fi16 - norma czy przesada?
    Date: Tue, 30 Jun 2009 01:59:32 -0700 (PDT)

    On 30 Cze, 10:02, shaman <s...@o...pl> wrote:

    > Dostał dokumentację geotechniczną i sam obliczył taką nośność gruntu jak
    > podałem. Z jego obliczeń szerokość ław wynosi pomiędzy 18 a 26cm! 35cm
    > przyjął żeby móc na tym postawić ścianę.
    >
    > Zbrojenie mnie totalnie dziwi - zastanawiam się czy przypadkiem za moje
    > pieniądze nie kupuje sobie podwójnie spokojnego snu.
    >
    >  > U mnie są ławy 40x60cm

    > a to jest akurat cenna informacja :)

    Bo to co Ci zaprojektował to prawdopodobnie ława żelbetowa, a nie
    betonowa. Do betonowej dodaje się zbrojenie asekuracyjnie (na wypadek
    pęknięcia ławy) które biegnie sobie środkiem ławy. Takiego zbrojenia
    się nie liczy tylko przyjmuje się w/g normy jako 4 x fi12. Ty masz
    prawdopodobnie ławę żelbetową, czyli ze zbrojeniem konstrukcyjnym.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.