    From: SirRobak <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zjazd z drogi publicznej...
    Date: Sun, 14 Mar 2021 13:29:30 +0100

    W dniu 14.03.2021 o 11:14, sirapacz pisze:

    > ...będę dzwonił do urzędu i próbował zebrać wiedzę, ale chce się
    > przygotować...
    > Mam działkę na którą chcę zrobić zjazd z drogi gminnej (obecnie nie
    > istniejącej fizycznie w miejscu drogi na mapie) ale idącej równolegle do
    > polnej drogi będącej w pasie tej drogi. Słabo zdanie złożone...wiem...
    >
    > Wiem, że zjazd musi zrobić inwestor...ale w drodze z której mam zjeżdżać
    > rosną obecnie drzewa. Inwestor ma je wycinać czy gmina? No i czy w
    > związku z tym, że inwestor ma wykonać zjazd to mogę prowadzić prace na
> [...]

    Wniosek z Gminy na lokalizację zjazdu, do tego mapka zasadnicza z
    ośrodka geodezji w Starostwie (czasem nawet na niekatulanych przyjmują
    jak masz jakąś to kseruj i spróbuj), oświadczenie o pawie do
    dysponowania nieruchomością lub akt notarialny, czasem tez orientacja w
    skali 1:10000 lub 1:25000.

    Dalej zależy od tego co w decyzji projekt i uzgodnienie, (czasem
    zarządca nie wymaga projektu co nie oznacza że go nie powinno i tak
    być). Organizacja ruchu opinia Gminy i zatwierdzenie u Starosty.
    Jak już masz wszystko znów do Gminy i decyzję na zajęcie pasa drogowego.
    Co do drzew ja sie tym nie zajmuję, dopytaj w Gminie i tak będziesz ;)

    Robak