  • Data: 2017-03-29 23:05:03
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-29 o 20:18, Janusz pisze:

    > Ale krzywe są brane na środku pokoju a ja piszę o stratach które największe
    > są przy ścianach zewnętrznych. Krzywe określają komfort i tyle albo
    > tylko tyle
    > i nie mają nic wspólnego ze stratami.

    No nie do konca. Krztalt krzywych determinuja wlasnie straty. Dla
    podlogowki obnizenie temperatury pod sufitem a dla grzejnikow nad
    podloga. Gdyby nie straty krzywe byly by prostymi pionowymi. A prawde
    mowiac troche dziwny ten wykres jest. Zbyt duze odchylenie podlogowki na
    gorze na moj gust. Niestety brakuje w nim podstawowych danych takich jak
    parametry scian, posadzki itd. Mozna by sie wtedy pokusic o jakies
    konkretniejsze wyliczenia. W sumie mozna go traktowac jako ciekawostke,
    albo jakis tendencyjny marketing, tylko nie wiem jakiej branzy.

    Pozdro.. TK