    Subject: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <ob9911$nm9$1@node2.news.atman.pl> <obamlt$vfm$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@g...com>
    <obavvr$vfm$2@news.icm.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <obe9qu$r1u$2@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <58dac08d$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <58dbdf87$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <obguf6$gl5$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 29 Mar 2017 23:12:05 +0200

    W dniu 2017-03-29 o 20:39, Kris pisze:
    > Marketoidy na googlach podają 5 % a z zasady zawyżają.
    >

    > dlatego że straty się ciężko liczy i
    > Przypuśćmy że zgodzę się z tym że ten sam komfort jest przy podłogówce w domu gdzie
    na wysokości pyska mam 20stC jak i tam gdzie sa grzejniki i na wysokości pyska jest
    22stC
    > Skąd Tobie to 15-20% wyszło?
    > Przypominam że dla uproszczenie pisałem o grzaniu czystym prądem żeby nie mieszać
    do tego sprawności żródła energi

    To zależy od wielu czynników. Czy dom jest jednokondygnacyjny, czy
    wielokondygnacyjny. Jakie są wysokości pomieszczeń. Jaka jest izolacja
    domu. Jakie okna. Jaka wentylacja. Czy pomieszczenia najcieplejsze mają
    ściany zewnętrzne i ile ścian. Jakie duże są przeszklenia ścian
    zewnętrznych. Czy są wykusze i jaki jest kształt podstawy domu itd.

    Poza tym od preferencji cieplnych użytkowników, a także od zastosowanych
    materiałów na podłogach.

    Może to być 5, 10, 15 a w niektórych, szczególnych przypadkach nawet ok. 20%

    Nie można powiedzieć jednoznacznie ile, bo to są bardzo indywidualne
    wyniki, ale można powiedzieć ze 100% pewnością, że będzie oszczędniej.