  • Data: 2011-11-29 13:00:47
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:jb2gg4$d8c$1@usenet.news.interia.pl...

    > No przecież w lodówkach sprężarki działają po 15 lat i dłużej. Do dzisiaj
    > spotyka się stare Miński, czy Polary - one mają grubo ponad 20 lat.

    Jasne! Na wiosnę wywaliłem właśnie takiego starego polara 12 letniego mimo
    że działała. Tylko jedno zasadnicze pytanie JAK DZIAŁAŁ?
    A działał tak że na 24godziny 15godzin chodziła sprężarka gdyż nie była w
    stanie dawać już takiego ciśnienia i sprawność była na gównianym poziomie.
    Mój ex sąsiad jest serwisantem sprężarek i to tych przemysłowych. Przyszedł
    pooglądał i stwierdził "trup techniczny", kup nową lodówkę. Kupiłem nową
    lodówkę i okazało się że rachunki za prąd spadły znacząco mimo że nowa
    lodówka posiada większą mocniejszą sprężarkę.
    Rozmawiałem z nim na temat PC gdyż byłem wtedy w posiadaniu sporego
    klimatyzatora Sharp z demontażu i myślałem o wykorzystaniu podzespołów.
    Powiedział mi że może mi to polutować i napełnić ale nie jestem pierwszą
    osobą która chce to zrobić z demobilu i wie że szanse powodzenia są 60% bo
    nie wiadomo w jakim stanie jest sprężarka. No jak to, zapytałem, 5-6 lat
    eksploatacji ma dopiero.
    Ilość motogodzin sprężarki można porównywać z silnikiem diesla. Tak
    powiedział. Opisał to mniej więcej tak, że już 6-8 letnia sprężarka ma taki
    stan zużycia jak silnik diesla po przejechaniu 400-500tys km. Jedne będą
    jeszcze w miarę działać ale zdecydowana większość będzie wymagała remontu
    lub odpowiednio wcześniej dokończy żywota.

    Marek