    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Date: Mon, 12 Dec 2011 15:56:13 +0100

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jc52g8$sog$1@inews.gazeta.pl...
    > Razem z elewacją

    U mnie cofnięte i docieplone.

    1:0 dla mnie

    > balkony,
    > Nie występują.

    1:1

    > Ściany fundamentowe od gruntu do poziomu chudziaka - 10 cm styro.
    > W gruncie nie mam ocieplenia, ale między chudziakiem, a tymi fundamentami
    > jest odległość między 50 cm w najniższym punkcie najniższego ogrzewanego
    > pomieszczenia, to ok 150 cm w najwyższym miejscu.

    U mnie fundament w gruncie i nad ocieplony warstwą 5cm, przy czym nad
    gruntem jest to w większości obwodu domu pasek wysoki około 10cm a po dwóch
    stronach na zero z kostką. czyli całość pod ziemią. W zasadzie tylko część
    garażowa fundamentu jest ponad gruntem około 50cm

    2:2

    > Dachówką ceramiczną z pełnym deskowaniem.

    3:3

    > Okna, jaki współczynnyk?
    > Standard - chyba 1,1 W/m2xK, ale pewien nie jestem.

    U mnie 1.0 z tzw ciepłą ramką i 6 komorowe profile niemieckie Veca czy jakoś
    tak.

    4:3 dla mnie

    > Ich
    > A ze 30 m2 będzie :-).

    U mnie około 25m2, z tym że największe okna bo 2szt na poddaszu 150/200
    (wyjścia na balkon ) oraz jedno na parterze 300/200 (wyjście na taras) od
    północnego zachodu :) bo od tej strony mam piękny widok na las i koniecznie
    chcieliśmy mieć ten widok z salonu i dwóch pokoi na górze.

    5:4

    > Wejście główne od zachodu, główne 'przeszklenia' od wsch, pd i zach. Na
    > północnej ścianie tylko dwa 'biedne' okienka :-) w tym jedno do garażu.
    >
    > wysokość mnpm,
    > 517 mpm

    Dla przekory u mnie największe przeszklenia od zachodu i północnego zachodu
    ale północny zachód to las ale za to
    "tylko" 380mnpm w porywach do 400mnpm (tolerancja wskazań GPSa)

    6:5

    > Trudno to gdzieś wyszukać nawet, bo nie ma tu stacji meteo, najbliższa
    > jest w Nowym Sączu, a tam, to już zupełnie inny klimat.

    No właśnie. I tu jest też problem. Przedwczoraj byłem w Krynicy. W sączy
    śniego praktycznei zerom a już od słynnego skrzyżowawania tzw. krzyżówki aż
    do Krynicy zima na całego.

    7:5

    > Tu trochę biednie, bo tylko 8 cm - tak wyszło

    U mnie 10cm
    8:5 dla mnie

    > żwir rzeczny warstwa między 50, a jakieś 140 cm, bo spadek jest w terenie.

    9:6

    > Styropian, to nie wiem, jakiego był producenta, ale z felcem, zatem dziur
    > w ociepleniu na ścianach nie ma.
    > A wełna... chyba isover - tak mi coś świta :-). Brałem to, co było na
    > lokalnym składzie.

    Isover może być dziadostwo typu majstermata ale i supermata. Tu trudno
    osądzić bo pieron go wie co za diabeł.
    Co do styropianu to aż takich różnic nie ma co się doszukiwać.

    Wygrałem jak widzisz i wiesz gdzie są przyczyny tych różnic.

    Marek