  • Data: 2011-12-12 14:29:50
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja świadectwa nie mam bo wtedy do odbioru nie było konieczne.
    Podaję zużycie faktyczne na podstawie dotychczas zużytego gazu w okresie od
    początku zamieszkiwania czyli od 2006r.
    Stan licznika gazu na wczoraj 6357m3.
    Gaz zużywam na CWU oraz na CO.

    66 miesiące zamieszkiwania. 06-2006 do 12-2011

    Po instalacji solarów w 08-2008r. zużycie gazu spadło o około 370m3/rok.
    370 / 12 =~ 31m3/m-c na CWU
    za okres 06-2006 do 08-2008 wychodzi więc 31 * 26 = 806m3

    Trudno oszacować ile gazu zużywam po zainstalowaniu solarów na dogrzewanie
    wody w okresach zimowych, Do obliczeń przyjmę 6 miesięcy po 40% ogólnego
    zużycia na CWU czyli około 80m3/sezon grzewczy. Lato się nie liczy bo prawie
    100% pokrywają solary.

    Za okres od 08-2008 do 12-2011 odliczam 3,5sezonu czyli 80 * 3,5 = 280m/3

    Od całkowitego stanu licznika odliczam więc
    6357 - 806 - 280 = 5271m3 Tyle wynosi zużycie gazu na CO za cały okres
    zamieszkiwania.

    5271 / 66 =~ 80m3/m-c
    80 * 12 = 960m3/rok czyli 9120kWh/rok
    Ogrzewane aktywnie grzejnikami i podłogówką jest u mnie około 127m2, garaż w
    bryle budynku jest ogrzewany pasywnie ciepłem przez ściany oraz ciepłem z
    gruntu (nie mam styropianu na podłodze garażu). Dla wyliczeń przyjmijmy więc
    że ogrzewana powierzchnia wynosi około 137m2 (dodałem połowę garażu)

    9120 / 137 =~ 66,6kWh/m2/rok

    Myślę że się nigdzie nie pomyliłem.

    Marek