  • Data: 2011-12-13 09:32:57
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 4]
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jc7362$r99$1@inews.gazeta.pl...

    > :-)
    > Myślę cały czas co może powodować te przeliczniki u mnie, bo chociaż dom
    > jest względnie docieplony, to... nasuwa mi się jeszcze jeden czynnik.
    > Kubatura.
    > Mój dom wg projektu ma aż 789 m3.
    > Jasne, że dla 195 m2 po podłogach pomieszczenia musiałyby mieć po blisko 4
    > m wysokości, żeby wszystko miało być ogrzewane :-). ale...

    Bo kubatura podaje się brutto po obrysie zewnętrznym budynku.
    U mnie strych czyli ta część nieogrzewana nad poddaszem są malutkie i już
    dzięki temu kubatura budynku poleciała mocno w dół.
    500m3

    > 160 x 2,65 m plus
    > 35 x 2,2 m minus
    > skosy na poddaszu - ok 50 m3.
    > Wychodzi, że licząc 'od wewnątrz' mam kubaturę do ogrzewania ok 450 m3.

    No to widzisz, u ciebie jest więcej. Niestety nie pamiętam jak jest u mnie z
    tymi metrami.

    > Do tego dodać trzeba objętość murów i stropu, czyli ok 140 m3 ściany i 40
    > m3 stropy, wylewki i schody, to razem - co wewnątrz zewnętrznego
    > ocieplenia :-) jest 630 m3.
    > Tyle muszę ogrzać - przestrzeni wewnątrz plus wszystkie elementy
    > znajdujące się wewnątrz warstwy ocieplenia.
    >
    > Przy moich obliczeniowych 20 tys kWh na rok, daje to 31,74 kWh na każdy
    > m3.
    >
    > Nie mam teraz pojęcia jak to się ma do tabel i wykazów :-). Ale tak
    > wychodzi.

    Racja. Wszystkie certyfikaty w odniesieniu do powierzchni a nie kubatury to
    o kant dupy rozbić.

    :)

    Marek