  • Data: 2012-01-04 14:04:51
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    8g2000vbh.googlegroups.com...

    >Pisalem o tym juz nie raz ;) Nawet caly watek byl. Maniek byl
    >sceptycznie nastawiony. Ja dalej uwazam ze lepsza taka pompa do CWU
    >niz solary. Maniek twierdzi ze solary lepsze bo maja COP bodaj 40
    >(chyba?), a ta pompa tylko 3 :)

    Nie ma darmowych obiadów a jak zarcia za dużo to tez nie ma co z nim zrobić.
    Co mi po COP solara 40 jak ja potrzebuję ciepłej wody ile potrzebuje i
    więcej nie. Co z tego że solar zapewni mi latem kilkaset litrów gorącej wody
    jak ja tyle nie potrzebuje. Basen mogę napełniać ale po diabła do tego solar
    mieszać jak i tak słoneczko przez dobę wode w basenie ładnie zagrzeje.
    Solary mają wg mnie wade podstawowa: cena nieadekwatna do stopnia
    skomplikowania technologicznego- po prostu przez dopłaty ich ceny sa
    sztucznie zawyżone.
    Gdyby jakaś PC do CWU kosztowała ok 2 tys zł to można się skusić, jej zaletą
    byłoby to że działa nawet w pochmurne dni a np chyba w poprzednim tygodniu
    było u nas o 17tej ok 10st c
    PC by coś z tego wyciągnęła solar nic.