  • Data: 2010-11-30 14:23:27
    Temat: Re: zużycie groszka
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam grupowiczow!

    z weglem jest troche inaczej

    > 30kg przy kalorycznosci ~28MJ/kg wychodzi 840MJ = 233kWh. Moim
    > skromnym zdaniem bardzo duzo, bo wychodzi moc srednio blisko 10kW.

    tak, ale sprawnosc kotla to nie 100% a raczej max 80%. Wiec moc wychodzi juz
    ponizej 8kW i to przy zalozeniu optymalnego spalania wegla i kalorycznosci o
    jakiej piszesz. A czesto jest to nie 28 ale 26MJ albo jeszcze mniej i
    faktyczna moc to ok 7,2kW. Poniewaz nie ma duzego mrozu, kociol nie pracuje
    z moca nominalna i sprawnosc jest jeszcze mniejsza. Wg mnie zuzycie wegla w
    tym przypadku nie jest male, ale dramatu nie ma. Generalnie obliczenie
    faktyczej mocy oddawanej przez kociol weglowy proste nie jest a aproksymacja
    wyniku na inne zakresy mocy jest praktycznie niemozliwa.
    U siebie w najwieksze mrozy spalam worek/dzien czyli 25kg ( w nocy
    temperatury ponizej -20 w dzien -15), ale w obecnych warunkach wychodzi mi
    jakies 15-18kg dziennie. Ale dom polowe mniejszy.

    --
    Tomek