    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: żywica poliestrowa na podłogę garażu
    Date: Fri, 03 Dec 2010 08:43:41 +0100

    W dniu 02.12.2010 18:36, tarnus pisze:

    > Żywica poliestrowa absolutnie nie nadaje się do tego typu rzeczy.
    > Jest niezdrowa ale są także spore problemy technologiczne gdyż
    > charakteryzuje się silnymi skurczami a jej powierzchnia jest wiecznie
    > jakby to określić " tłusta i śliska"
    No ale niezdrowa jest chyba tylko w stanie ciekłym, jak już zwiąże to
    chyba nie? No chyba że te wszystkie laminaty które są z niej zrobione
    też zdrowe nie są..? Oczywiście ja jeść tego nie chce, spożywki tam tez
    nie trzymam. Nie przebywam tam godzinami.. - no może gdy przyjdzie coś
    przy samochodzie podłubać, raz na rok.
    Co do skurczu to tego się najbardziej obawiam bo powierzchnia spora i
    może się to ... skurczyć za bardzo. Może by w kawałkach mniejszych robić?
    Na wierzch posypał bym, tak jak w posadzkach z prawdziwego zdarzenia,
    piasek kwarcowy, więc śliskie być nie powinno.

    > Jeśli już to żywice epoksydowe. Są bezpiecznie, stosuje się zamiast
    > płytek na podłogi np. w szpitalach.
    > Epoksydową można nakładać na dwa sposoby.
    > Jako żywica wylewana samopoziomująca lub z dodatkami dzięki
    > czemu można formować spadki.
    > Cena materiału czyli podkładów, żywicy i pasku kwarcowego do
    > wykonania niesamopoziomującej wylewki antypoślizgowej wynosi
    > dla 1m2 od 30 do 40zł więc wcale się nie zrujnujesz robiąc coś takiego w
    > garażu.
    no to już koło tysiaka wychodzi(sam garaż, a myślałem o reszcie piwnicy
    tez jak by się sprawdziło) a chciałem jakoś budżetowo to załatwić, kupić
    wiadro tej żywicy poliestrowej utwardzacz i pomalować podłogę cienką
    warstwą, potem zasypać piaskiem.

    Ani to wyglądać nie musi, ani specjalnie mocne też nie musi być. Byle
    było szczelne, i nie pękało pod naciskiem samochodu. Podłoże jest
    stabilne, więc obciążenie tylko ściskające. No dla świętego spokoju
    mógłbym jeszcze maty jakieś zatopić w miejscach gdzie samochód jeździ.

    Tak sobie to myślałem.
    Zastanawiam się czy mimo niepomyślnych komentarzy nie kupić trochę tej
    żywicy i sprawdzić po prostu. Jak żywica zostanie i się nie będzie do
    tego nadawać to może odkryje w sobie pasje laminowania...:)

    Jeżeli ktoś ma coś do dodania w tym temacie to proszę śmiało, zawsze to
    my wszyscy bedziemy mądrzejsi.
    Szczególnie interesują mnie uwagi odnośnie tego skurczu.