  • 131. Data: 2009-12-23 07:33:39
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Do rabania mam najwiekszego fiskarsa wiec sie nie obawiam :-)) Boje
    > sie tylko pociecia tych pniakow na mniejsze - jest kilka ktore maja
    > srednice rzedu 70cm. Niestety zgrzytneli mi moja spalinowke i
    > aktualnie jestem bez pily :( Tnie sie lepiej lekko przysuszone, czy
    > swiezo sciete, bo nie wiem ? Ciecie tego musze sobie zostawic na
    > wiosne bo teraz brak czasu :( No, chyba ze pod koniec stycznia znajde
    > troche czasu. Te, co leza, maja ok 1m dlugosci.

    Akurat do rąbania to bardziej technika jest potrzebna niż siła, ale
    dobra siekiera znacznie ułatwia sprawę ;) Zgrzytneli znaczy ukradli?
    Jeśli tak to współczuję, czasami złodziejami okazują się znajomi,
    których w życiu byś nie podejrzewał :(
    Dla pilarki to chyba nie ma znaczenia czy drzewo będzie podsuszone,
    przynajmniej ja nie zauważyłem. Większe znaczenie ma prawidłowo
    naostrzony łańcuch.

    Pozdrawiam, Jarek

  • 132. Data: 2009-12-23 08:20:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Za 1000 zł to sobie pustaki kominowe i trochę cementu możesz kupić.
    > Dochodzi fundament, klinkier, zaprawa do murowania klinkieru, obróbka
    > przejścia przez dach, ew. stopnie kominiarskie, transport, robocizna,
    > frycowe dla kominiarza i póżniejsze konserwacje tego co na dachu.

    Pustak wentylacyjny kosztuje ok 2zł. Wchodzą 4 na metr
    Wysokość 7 metrow czyli potrzeba 28 szt.
    Przyjmijmy nawet 8 kanałów wentylacyjnych- potrzeba więc 224sztuki czyli
    koszt 448zł.
    Zaprawa robocizna raczej 500zł nie wyniesie.
    Klinkier ława kominiarska itp przewaznie każdy potrzebuje bo w wiekszości
    domów jest kominek.
    To samo z kominiarzem- masz kominek=masz komin= musisz płacić frycowe
    kominiarzowi.
    O transporcie nie wspominam bo przez całą budowe taka pozycja jak
    "transport" na żadnej fakturze sie nie pojawiła- materiał dowozili w cenie
    zakupu;)
    Konsekwencje tego co na dachu- nie wiem co za konsekwencje- praktycznie
    kazdy dom ma minimum jeden komin i konsekwencji z tego tytułu nie ma;)))

    Krzysiek

  • 133. Data: 2009-12-23 08:24:00
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Gru, 07:36, "Krzysztof L" <l...@o...pl> wrote:

    > Konstrukcja krzyżowego wyklucza takie podłączenie.

    bzdura.
    ;-)

    > Niestety tak nie jest.
    >  ;-)

    To oświeć Nas jak jest! Bo cały czas udowadniasz jaki to jesteś
    jaśnieoświecony ...
    ;-)

  • 134. Data: 2009-12-23 08:30:06
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Krzysztof L:
    > Chodzi o pojedyńczy wymiennik krzyżowy.
    > Nie dwa szeregowo i nie przeciwprądowy.
    > Nie przekroczy 50%. W ulotkach piszą o 70ciu%
    >
    > Pozdrawiam

    Zastanawiałeś się nad sprawnością dobrego przeciwprądowego przy
    temperaturach zewnętrznych poniżej np -3C
    Zacznie pojawiać się lód blokujący wywiew, powodując konieczność
    stosowania nagrzewnicy (bezsensu - koszty energii elektrycznej 1
    taryfa wykluczjące oszczędności, bądź inne działania - zmniejszanie
    nawiewu lub inne) Ogólnie sprawność spada przy - 20 C jest pewnie
    znacznie poniżej 50 % - czyli wtedy gdy najbardziej korzystny mógłby
    być odzysk ciepła sprawność spada.
    Krzyżowy wymiennik powinien sobie radzić lepiej i mieć maksymalną
    sprawność dla zewnętrznej ok - 8 C - 10 C.
    Ponadto krzyżowe mają znacznie mniejsze opory przepływu -
    zaoszczędzisz na prądzie do wentylatorów.
    Wg mnie krzyżowe powinny być mniej kłopotliwe w eksploatacji i
    bardziej pasujące do naszego klimatu - o ile się nie mylę to są dość
    powszechnie stosowane w Skandynawi
    Pozdr.

  • 135. Data: 2009-12-23 08:53:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Gru, 08:33, "jahi" <j...@w...pl> wrote:

    > Akurat do rąbania to bardziej technika jest potrzebna niż siła, ale
    > dobra siekiera znacznie ułatwia sprawę ;)

    Od kiedy kupilem fiskarsa nie ma znaczenia ani technika, ani sila.
    Kazdy kto jej uzywa rozlupuje kazdy klocek za pierwszym
    podejsciem :)))) Wczesniej to bylo niemozliwe :-) Tesc mi zrobil kliny
    ale nie uzywalem ani razu - niepotrzebne!

    > Zgrzytneli znaczy ukradli?

    Tak :(

    > Jeśli tak to współczuję, czasami złodziejami okazują się znajomi,
    > których w życiu byś nie podejrzewał :(

    Akurat tu jest jasnosc, bo bylem w Katowicach, postawilem auto na
    parkingu na paredziesiat minut i jak wrocilem - szyba rozwalona, pily
    niet :( Moja wina, ze zostawilem ja w bagazniku na widoku :/ Niedosc,
    ze pily niet to jeszcze szyba kosztowala 500 pln (i tak cud ze
    znalazlem tak tanio uzywke bo nowa to 3k pln ;-)

    > Dla pilarki to chyba nie ma znaczenia czy drzewo będzie podsuszone,
    > przynajmniej ja nie zauważyłem. Większe znaczenie ma prawidłowo
    > naostrzony łańcuch.

    Radzisz sobie bez problemow z takimi klocami srednicy ~70 i troche
    wiecej ? Jaka masz maszyne? Ja chcialem teraz kupic elektryczna zeby
    sobie moc w garazu ciac ale chyba mocniejsza spalinowka bedzie lepsza
    (bedzie trzeba ciac przed garazem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 136. Data: 2009-12-23 09:24:16
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Pustak wentylacyjny kosztuje ok 2zł. Wchodzą 4 na metr
    Pustak 4-kanałowy - ok. 10 zł brutto.

    > Wysokość 7 metrow czyli potrzeba 28 szt.
    A może 8 metrów? Prorok jesteś?

    > Klinkier ława kominiarska itp przewaznie każdy potrzebuje bo w wiekszości
    > domów jest kominek.
    Piszemy o kominie wentylacyjnym. Też musi dobrze wyglądać i być dostępny.

    > To samo z kominiarzem- masz kominek=masz komin= musisz płacić frycowe
    > kominiarzowi.
    Biorą "zwyczajowo" stosownie do ilości przewodów. Jest pewna różnica w
    odbiorze 6 zamiast 10 przewodów.

    > O transporcie nie wspominam bo przez całą budowe taka pozycja jak
    > "transport" na żadnej fakturze sie nie pojawiła- materiał dowozili w cenie
    > zakupu;)
    Ta pozycja istnieje zawsze, często jest ukryta w cenie materiałów, usług lub
    kosztach pośrednich.

    > Konsekwencje tego co na dachu- nie wiem co za konsekwencje- praktycznie
    > kazdy dom ma minimum jeden komin i konsekwencji z tego tytułu nie ma;)))
    Dobrze przeczytaj - napisałem konserwacje. Skąd wiesz, czy komin
    wentylacyjny i jego obróbka na dachu po paru zimach nie będą wymagały
    naprawy czy chociaż przeglądu od góry?

    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 137. Data: 2009-12-23 09:27:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    c.googlegroups.com...
> [...]

    >wiecej ? Jaka masz maszyne? Ja chcialem teraz kupic elektryczna zeby
    >sobie moc w garazu ciac ale chyba mocniejsza spalinowka bedzie lepsza

    Ja latem ciełem Stihlem spalinowym. Z takimi klocami 70-80cm nie było
    problemu.
    Spalinówka z marketu pomimo tego ze taka samą długa prowadnice miała z
    mniejszymi dawała rade a dużymi niestety nie i musiałem pożyczyc Stihla.
    Praca bajka takim sprzętem.
    Elektryczna marketowa też mam- dałem za nia coś koło 200zł. Do "normalnych"
    klocków drewna spoko sie nada. Można ciąć w garazu
    No i fiskars- potwierdzam rewelacja ja mam model 1500PRO.

    Krzysiek

  • 138. Data: 2009-12-23 09:38:24
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Ach te Wasze kominy cierniem w sercu. To wszysto jest tak naprawde nie
    > wazne, bo robiac pion kanalizacyjny i wodny i tak trzeba gdzies rury
    > zmiescic.
    Do tego wystarczą przepusty w stropie.

    > Podciagniecie komina nad dach w tym ukladzie to zaden problem, a zyskuje
    > sie normalna wywiewke nad dachem bez problemu ze szczelnoscia pokrycia.
    > Dolozenie jednego czy dwoch kanalow wentylacyjnych nie stanowi wiekszego
    > problemu.
    Nie stanowi problemu, ale wywiewka w dachu też stanowi koszt i wątpliwe
    działanie gdy kanał wentylacyjny jest krótki.

    W stosunku do pierwotnego projektu domu ja na jednym kominie zyskałem w 3
    kategoriach - nie zapłacilem za wybudowanie osobnego 4-przewodowego komina
    wentylacyjnego (trudno dostępnego z dachu), bardzo mocno poprawiłem
    funkcjonalność i możliwość aranżacji wnętrza dwóch pomieszczeń, no i
    elewacja też zyskała na wyglądzie. Główny komin - do wentylacji pomieszczeń
    gospodarczych, spalin z kotła, wywiewu kanalizy, wyrzutni z rekuperatora i
    do kominka - stoi gdzie miał stać. Przy okazji jest podparciem dla anteny i
    przepustem dla kabli. Jest łatwo dostępny więc to żaden cierń.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 139. Data: 2009-12-23 10:30:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pustak 4-kanałowy - ok. 10 zł brutto.

    http://www.markowicze.com.pl/dzial/oferta/pustaki_we
    ntylacyjne

    RTaki pustak kosztuje ok 2zł

    > A może 8 metrów? Prorok jesteœ?

    A może 12?
    Nawet jak 8 to raptem 32 pustaki wiecej zyli 64zł

    > Piszemy o kominie wentylacyjnym. Też musi dobrze wyglšdać i być dostępny.

    I jest u mnie 4 kanały wentylacyjne są doklejone do komina dymnego i
    wszystko ponad dachem obrobione klinkierem.
    Dymny i tak bym klinkierem zakańczał a ze doszły wentylacyjne to po prostu
    komin nad dachem jest troche szerszy i zużyłem troche więcej cegiał
    klinkierowych

    > Biorš "zwyczajowo" stosownie do iloœci przewodów. Jest pewna różnica w
    > odbiorze 6 zamiast 10 przewodów.

    Nie wiem gdzie takie zwyczaje.
    U nas biora jedną kwote za odbiór+ wystawienie stosownego papierka
    niezaleznie ile kanałów wentylacyjnych/ dymnych jest.
    Zreszte ta opłata to tez niewielka kwota niepoamietam dokładnie ale raczej
    nie więcej jak 150zł

    > Ta pozycja istnieje zawsze, często jest ukryta w cenie materiałów, usług
    > lub kosztach poœrednich.

    A to wiem. Ale skoro pustak wentylacyjny kosztował mnie 2zł to znaczy ze
    tyle zapłaciłem za niego i ani grosza więcej(a w sumie mniej bo vat
    odliczyłem) i że dostarczyli mi go w tej cenie na budowe.
    I taką cene przyjełem do wyliczeń

    > Dobrze przeczytaj - napisałem konserwacje. Skšd wiesz, czy komin
    > wentylacyjny i jego obróbka na dachu po paru zimach nie będš wymagały
    > naprawy czy chociaż przeglšdu od góry?

    A skąd wiesz czy rekuperator i cała wentylacja mechaniczna nie będzie
    wymagała naprawy konserwacji itp po kilku latach?
    Ale konserwacji wymaga wszystko. Rekuperator, wentylacja mechaniczna itp.
    Dom moich rodziców zbudowano w 1968roku. Pierwsza powazna konserwacja komina
    była w zeszłym roku jak wymieniali pokrycie dachowe. zrzucili część komina
    wystająca poza dach która była zbudowana ze zwykłych cegieł i wymurowali z
    klinkieru
    Dom mojej babci jest p[rzedwojenny. Majatku na konserwacje nie wydaje. W
    sumie nikt tam na dach oprócz kominiarza nie wchodzi. Nawet kominiarz nie
    wchodzi na dach bo czyści poprzez wyczystki w na strychu. Komiarz przychodzi
    raz do roku bo tak przepisy wymagają.

    Krzysiek

  • 140. Data: 2009-12-23 11:23:00
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>