  • 161. Data: 2009-12-24 10:30:06
    Temat: Re: Rekuperacja kontra grawitacja
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Krzemo pisze:

    > Bo pewnie mu się marzy a go nie stać. Podjeżdża seicento do
    > supermarketu a tu paniusia w 4x4 w szpileczkach właśnie zajęła
    > ostatnie miejsce parkingowe ....

    ...ostatnie trzy miejsca parkingowe. Bo smoka wielkosci malej stodoly
    taka paniusia nie ogarnia. :D
    --
    zbigi

  • 162. Data: 2009-12-24 11:41:02
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ja właśnie to uwzględniam. Węgla z cztery-pięć ton na rok i drewna za
    > kilka stów - kupione w okresie, kiedy jest tańsze.

    Bardzo dobrze ze to uwzgledniasz.

    > Zresztą... nawet gdyby na to ogrzewanie poszło mi i pięć tysięcy na rok,
    > to nie uważam, że zrujnuje mnie ta kwota :-). I tak będzie względnie
    > taniej niż w bloku :-). Do ośmiu, czy ośmiu i pół raczej nie dojdzie przy
    > obecnych cenach, chyba, że zacznę grzać do trzydziestu pięciu st C, ale
    > nie mam takich zapędów :-).

    Wiesz, to nie chodzi o to kogo stac a kogo nie stac czy nie zrujnuje. Chodzi
    o dziwna moim zdaniem tendencje zanizania przez ludzi zuzytego opału. Ja tu
    mam goscia co w zimie 2oo7/2008 spalil dwie tony węgla na dom budownictwo
    lata 70, czesciowo tylko ocieplony o powierzchni okolo 140m2. Albo owego
    gazownika co faktury na 3000 pokazuje ale o drewnie cisza choc drewutnia jak
    mały garaż ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 163. Data: 2009-12-24 13:44:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Gru, 10:57, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

    > Dobre ;)
    >
    > Mi sie tez marzy takie 4x4..moze byc bez paniusi ;) Ale trzeba dom
    > skonczyc...o ile to sie kiedykolwiek konczy ;)

    Ja to 4x4 sobie kupilem na poczatku budowy z mysla o niej ;) "Stary
    ale jary" - toyota 4runner. To byl jeden z lepszych zakupow
    "budowlanych", a przypuszczam, ze zostawie go sobie na zawsze bo jest
    niesamowicie niezawodnym i wszechstronnym samochodem :) Kris dziwisz
    sie po co 4x4? Jakbys pojezdzil takim to bys zrozumial :-) W korku
    mozesz jechac bokiem - polem ;) Zupelnie nie obchodza Cie krawezniki -
    mozesz jezdzic nawet po schodach ;-)) Moj zwiozl tyle materialu ze ze
    trzy tiry by to nie pomiescily - maksymalnie co w nim wiozlem to
    poltorej tony (w srodku!) cegiel klinkierowych, pozniej z 3m3 drewna,
    wozilem tez kilkadziesiat kg pretow stalowych - maksymalnie 5m - z
    jednej strony lezalo to na lusterku, z drugiej wystawalo przez otwarta
    tylna szybe.. Mowili, ze urwe lusterko.. Zapomnij - to jest fura nie
    do zajechania :) Wyciagalem nim zakopane w blocie male ciezarowki
    ktore do mnie przyjezdzaly z materialem - po wlaczeniu reduktora i
    blokady mostow wyjezdzasz nim pod pionowa sciane pokryta lodem ;-) A w
    zimie wszyscy jezdza 10km/h a Ty wszystkich wyprzedzasz bo to trzyma
    sie drogi jak glupie :) Normalnie ma naped na tyl wiec jak chcesz sie
    "pobawic" na drodze to tez sie fajnie da :)

    No i to jest fura z poczatku lat 90'tych a ma wyposazenie jak sie
    patrzy - elektryczny szyberdach, elektryczne lusterka i nawet
    dzialajaca klima - wszystkie czesci oryginalne z lat 90'tych - wtedy
    jeszcze robili niezawodne samochody.. :-)

    Sie rozpisalem..

    Smacznego karpia!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 164. Data: 2009-12-24 14:29:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
    > On 24 Gru, 10:57, "Kane" <s...@s...pl> wrote:
    >
    > Sie rozpisalem..

    Czyli kupiles to co tobie potrzebne i uzytkowales go zgodnie z
    przeznaczeniem(przewóz towaru, jazda po wertepach itp)
    Ale kupowac 4x4 po to aby po miescie pojezdzic i do sklepu na zakupy to
    jakies dziwactwo moim zdaniem.

    Kris

  • 165. Data: 2009-12-24 14:33:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie oceniaj innych wedlug siebie. To ze ty raz na 5 lat masz wieksza
    > liczbe osob w domu nieznaczy ze kazdy. Plus pominales całą reszte
    > (kuchnie).. Ale

    To znaczy że nie masz przewymiarowanego skoro potrzebujesz takiej
    wydajności.
    Bo chyba sam przyznasz ze bez sensu przewymiarowac aby cała moc wykorzystać
    raz w roku jak rodzina sie zjedzie.

    Kris

  • 166. Data: 2009-12-24 14:39:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Caro w zyciu nie mialem, Mondeo pewnie w zyciu nie bede mial, a zycie bywa

    Nie każda morda może mieć Forda;))))
    Od poniedzialku do mojego wysłuzonego Mondeo dołącza Galaxy;))

    Kris

  • 167. Data: 2009-12-24 18:25:36
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > To znaczy że nie masz przewymiarowanego skoro potrzebujesz takiej
    > wydajności.
    > Bo chyba sam przyznasz ze bez sensu przewymiarowac aby cała moc
    > wykorzystać raz w roku jak rodzina sie zjedzie.

    Musze sie zgodzic. Mam przewymiarowe wedlug standardow jakie oferuja
    handlowcy w sklepach/hurtowniach. Jesli chodzi o moje potrzeby - to mam
    dobrze (zreszta budynek ma 1000m3 kubatury z piwnicami ktore tez sa lub moga
    byc wentylowane)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 168. Data: 2009-12-25 21:53:37
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomoscinews:1a9d46b0-b358-4ae2-9b34-66716d70aa86@
    26g2000yqo.googlegroups.com...> On 24 Gru, 10:57, "Kane" <s...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    > przeznaczeniem(przewóz towaru, jazda po wertepach itp)
    > Ale kupowac 4x4 po to aby po miescie pojezdzic i do sklepu na zakupy to

    No ale w "międzyczasie budowania" do supermarketu na zakupy też trzeba
    jeździć....
    ;-)

  • 169. Data: 2009-12-25 23:20:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Albo owego gazownika co faktury na 3000 pokazuje ale o drewnie cisza choc

    A ja mam sasiada z domem 140 -160m^2. W zyciu nie widzialem jak rabal drzewo
    do kominka, patrze po kominach przy sporych mrozach i nie widze, zeby choc
    raz palil w kominku wieczorem kiedy jestem na budowie w ciagu tygodnia. Nie
    widuje dostaw drzewa ani drzewa w ogole u niego na dzialce. Faktury gazowe
    za zeszly rok ok. 3500 z CWU i gotowaniem, w oknach widze jak chodzi w
    koszulce z krotkim rekawem.

    Pozdro.. TK

  • 170. Data: 2009-12-25 23:45:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie każda morda może mieć Forda;))))
    > Od poniedzialku do mojego wysłuzonego Mondeo dołącza Galaxy;))

    Raz w zyciu mialem Escorta. To chyba byl ostatni Ford. :-)

    Pozdro.. TK