  • 121. Data: 2011-11-18 14:15:58
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 13:33, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Adam przestań, bo czytać nie mogę...
    > Ile ta grawitacyjna tak naprawdę kosztuje???
    > Kilka/kilkanaście kształtek po 2 zł/szt, kilka kominków na dachu - cena
    > zależna od rodzaju pokrycia dachu. Co jeszcze?
    > Ile to wyjdzie wg Ciebie?

    U mnie dodatkowy komin = 3k pln (za sam klinkier na jeden dalem 1,2k
    pln!). Rezygnacja z nawiewnikow w oknach dachowych fakro (8 okien,
    120-150 pln na sztuce taniej). 3k pln taniej na mniejsza pompe i dolne
    zrodlo. U mnie to plus minus 7-8k pln. Reku z instalacja kosztowal 9k
    pln.

    > To takie same gadanie, jak przy kominach - niby kosztują ileś tam, ale
    > jak się chałupę buduje, to wcale nie wie się, że kominy stoją, bo murarz
    > od kominów ekstra nie liczy, a materiał stanowi jakiś niezauważalny koszt.

    To jest dopiero bezsensu gadanie :) Wszystko jest wliczone w koszt!!
    Ja za wymurowanie kondygnacji placilem 2,5k pln + 500 pln za sam
    komin (na obu kondygnacjach).

    > To marketingowe gadanie jest, żeby usprawiedliwić koszty związane z WM...

    Marketingowe gadanie to dopiero gadanie ze murarz wymurowal Ci komin
    za darmo :) A co masz nad dachem - klinkier? Za darmo byl? Na jakiej
    zaprawie murowany? Mnie sama zaprawa na maly kominek wyszla ze 300
    pln. Mozna oszczedzac i murowac na wapiennej - moj sasiad tak robil i
    teraz ma na wszystkich kominach bialy nalot (a sa grafitowe) - nie
    wyglada to dobrze.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 122. Data: 2011-11-18 14:40:55
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > wentylacyjnymi nie zapłaciłem chyba więcej jak 2 - 2,5 tys. Robocizna nie
    > została jakoś wyodrębniona i majster robił wszystko razem z resztą SSO.

    no ale czy te kominy on ci zrobił za darmo? Nie. Moze nie wyszczególniał ale
    doliczył ta cene w SSO. Wiec 2,5kzł + jakis 1kzł to jest 3,5kzł których
    mozna nie wydać.

    A ja robiąc WG zapłaciłbym z 6kzł, a za WM+reku to jakies 12kzł. Czyli
    dorzucam 6kzł i ogrzewam dom o 900zł taniej w sezonie. Własnie dlatego
    uwzględnienie ceny WG jest ważne.

    b.

  • 123. Data: 2011-11-18 14:48:33
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Marketingowe gadanie to dopiero gadanie ze murarz wymurowal Ci komin
    > za darmo :) A co masz nad dachem - klinkier? Za darmo byl?

    Nie... no jasne, że policzył za robotę, ale samo wyszczególnianie, że
    komin tyle, a cegły wentylacyjne tyle, a klinkier tyle... może miałoby
    sens, gdyby majster wyliczał wszystko z osobna. Jak budował wszystko
    kompleksowo i jeszcze cena ca całość nie wyszła powalająca, to nie wiem,
    czy ten rachunek jaki proponujesz jest właściwy.

    No ale dobra..., niech Ci będzie. :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 124. Data: 2011-11-18 15:05:35
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > 120-150 pln na sztuce taniej). 3k pln taniej na mniejsza pompe i dolne
    > zrodlo. U mnie to plus minus 7-8k pln. Reku z instalacja kosztowal 9k

    A u mnie jest słownie JEDEN komin + jeden kominek dachówkowy
    wentylacyjny.
    W moim przypadku komin spalinowo-wentylacyjny i tak by musiałby by
    być ...
    Więc rezygnacja z wentylacji grawitacyjnej nie przyniosła by jakiś
    gigantycznych zysków ...

    Komin nie musi być z klinkieru , nawet lepiej aby nie był ...
    Komin według Polskiej normy budowlanej MUSI być wybudowany z cegły
    pełnej a z tego co widzę nagminnie ludzie budują z klinkieru-dziurawki
    bo taniej ...
    Ja mam komin murowany z pełnej cegły ...

    Nawiewników nie musisz mieć a jak juz chcesz to są też tańsze ...

    U mnie sądzę jakbym zrobił mniejszy (węższy) komin to może być
    "zaoszczedził" tysiąc złotych , licząc już dodatkowy kominek
    znajdujący się w łazience ...

    Zapewne czym większe domy z dużą ilości kominów to większe
    oszczędności , ale jak ktoś ma piec na paliwo stałe + kominek to i tak
    MUSI mieć komin i to komin spalinowo-wentylacyjny.
    Tak samo MUSI mieć wentylację w garażu ...

  • 125. Data: 2011-11-18 15:10:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >pobudowałem komin do kominka, zapłaciłem 2kzł, trzeba policzyć plus
    >robocizna+płytki, obróbka na dachu

    >Gdyby nie WM musiałbym postawić dodatkowo:
    >jeden komin do CO z kanałem lub dwoma wentylacyjnymi
    >jeden komin wentylacyjny z dwoma kanałami
    >kanał wentylacyjny przy tym kominkowym

    >same materiały bez obróbek powyżej dachy to ze 3000zł+robocizna pewnie
    >drugie 3 (bo to 3 osobne kominy) + to co na dachu

    >uważasz ze to koszty na które można machnąć ręką?

    Ja mam dwa kominy spalinowe- do kotła co drugi z dwoma kanalami spalinowymi
    do kominka i wędzarni/grila na tarasie. Do jednego o z tych kominów
    "przyklejone" sa kanały wentylacyjne dwa idące od parteru i dwa dodatkowe od
    piętra. Koszt to kilkadziesiąt kształtek wentylacyjnych po ok 2zł sztuka,
    robocizna w cenie murowania ścian itp. Trochę więcej klinkieru na górze na
    jednym z kominów. Koszt myślę maksymalnie 1000 zł. Conajmniej jeden
    wentylacyjny musiałbym mieć i tak do kotłowni więc koszt w praktyce jeszcze
    mniejszy.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 126. Data: 2011-11-18 15:15:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >zrobił za darmo? Nie. Moze nie wyszczególniał ale doliczył ta cene w SSO.
    >Wiec 2,5kzł + jakis 1kzł to jest 3,5kzł których mozna nie wydać.

    Pewnie że nie doliczał. Myślisz że jakby kominów nie było to by obniżył ceny
    za ściany? Do mnie wpadł wlaściciel firmy która mi budowala, zerknął okiem
    na projekt(ogólne wymiary) i powiedział 5tys za parter, 5tys za strop(jego
    deski i stęple) i 5tys za poddasze+ działówki itp. Nie interesowało go ile i
    gdzie jest kominów, schodów itp. Oczywiście murowanie klinkieru ponad dachem
    też w tych 15tys bylo.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 127. Data: 2011-11-18 15:21:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 15:48, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > kompleksowo i jeszcze cena ca całość nie wyszła powalająca, to nie wiem,
    > czy ten rachunek jaki proponujesz jest właściwy.

    Mi murarz powiedzial ze bierze normalnie 1,5k pln za wymurowanie
    jednego komina (z dolu do gory, razem z klinkierem i zafugowaniem).
    Mnie wzial 500 pln bo to wujek zonki (i ogolnie mielismy jego robote
    bardzo tanio), a i sam sobie go zafugowalem. Murowanie komina jest
    bardzo upierdliwe i zwalnia robote (szczegolnie gora z klinkierki bo
    wolno zaprawa twardnieje i trzeba go murowac wolno). A czas
    kosztuje :) Wszystko tam miales na pewno bardzo dokladnie przez niego
    policzone i brak kominow jest znakomitym argumentem do negocjacji ceny
    za robocizne :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 128. Data: 2011-11-18 15:27:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 16:05, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > A u mnie jest słownie JEDEN komin + jeden kominek dachówkowy
    > wentylacyjny.

    Ty rzeczywiscie jestes szczegolnym przypadkiem bo masz maly domek.
    Znam jednak takie co maja 200m2 uzytkowej a maja 4 kominy!

> [...]
    > bo taniej ...
    > Ja mam komin murowany z pełnej cegły ...

    Chodzi o wykonczenie gory. Dol oczywiscie tez mam z cegly pelnej. Gore
    mam z pelnego klinkieru. Pewnie ze tez mozna oszczedzic i dac z
    dziurawki, a tylko ostatnie 1-2 warstwy z pelnej. Ale to sa polsrodki.
    Ja takich nie uznaje. Albo robie cos do porzadku albo wcale. Takim
    samym polsrodkiem jest dla mnie ten Twoj wywiew w postaci kominka. Sam
    chyba nawet w tym watku pisales ze masz z nim problemy. Bo tam
    powinien byc komin - musi miec odpowiednia dlugosc (zeby generowac
    ciag). A ten ani nie jest dlugi ani pewnie wlasciwie ocieplony (bo sie
    nie da) - w zime bedzie Ci z niego kapac skroplona woda. Do bani z
    takim rozwiazaniem!

    > Nawiewników nie musisz mieć a jak juz chcesz to są też tańsze ...

    Rekuperatory tez sa tansze ;) Tylko te tansze dzialaja gorzej (jak te
    nawiewniki). Jak sam zreszta zauwazyles (biora wiecej pradu).

> [...]
    > MUSI mieć komin i to komin spalinowo-wentylacyjny.
    > Tak samo MUSI mieć wentylację w garażu ...

    Ja tez mam jeden komin - do kominka wlasnie. Ale moglem zrezygnowac z
    drugiego :) I tak niepotrzebnie zrobilem fundament pod nim co tez
    kosztowalo ze 100 pln. Grosik do grosika!! Te pieniadze sa realnie
    wydane z portfela :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 129. Data: 2011-11-18 15:29:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 16:15, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > gdzie jest kominów, schodów itp. Oczywiście murowanie klinkieru ponad dachem

    I jakbys zrezygnowal z kominow to powiedzialbys - OK zgadzam sie ale
    obnizamy 1000 pln bo nie musi pan murowac tych dwoch kominow. Moze by
    negocjowal ale pare stow bys NA PEWNO urwal :) A tak - argumentow
    brak.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 130. Data: 2011-11-18 16:05:56
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Ty rzeczywiscie jestes szczegolnym przypadkiem bo masz maly domek.
    > Znam jednak takie co maja 200m2 uzytkowej a maja 4 kominy!

    Mały domek a przez odpowiednie umieszczenie kominek/piec może być
    jeden komin.
    Normalnie w projekcie były dwa ale szczerze mówiąc drugi był
    bezsensownie umieszczony ...

> [...]
    > ciag). A ten ani nie jest dlugi ani pewnie wlasciwie ocieplony (bo sie
    > nie da) - w zime bedzie Ci z niego kapac skroplona woda. Do bani z

    Niestety kominek wentylacyjny w dachówce to gówno ... Jest ponizej
    kalenicy i padający wiatr jest wwiewany do środka ...
    Na razie zamontowałem zawór zwrotny aby powietrze nie wracało ale nie
    jest to rozwiązanie ...
    Moge zamontować wentylator co mi ktoś radził ale ... no właśnie ...
    Ilośc powietrza zasysanego przez wentylator nie może być wyższa niż
    ilość powietrza w domu. Jak będzie niższa to w innym szybie
    wentylacyjnym wystąpi ciąg zwrotny ...
    Teraz u mnie w domu jak żona włączy okap to silnik robi w nim takie
    podciśnienie że zmienia w całym domu ciągi na wsteczne , trzeba wtedy
    otworzyć okno w kuchni i problem znika ...

    Dlatego myślę nad wentylacją mechaniczną , tyle co w przypadku okapu
    kuchennego ????

    > Rekuperatory tez sa tansze ;) Tylko te tansze dzialaja gorzej (jak te
    > nawiewniki). Jak sam zreszta zauwazyles (biora wiecej pradu).

    Tyle że kosztują ponad 3x taniej ... Rekuperator za 1200zł a inny za
    4000-5000zł to jednak 2800zł-3800zł różnicy w cenie ... Nie wiem jaka
    będzie różnica w poborze mocy Luny na małej mocy a takim droższym ale
    chyba nie aż tak duża aby pokryła różnicę w cenie ..

    W weekend chce zaprojektować projekt wentylacji WM z rekuperator w
    oparciu na Lunie. Jeśli mógłbyś mi pomóc byłbym wdzięczny ...