  • 161. Data: 2011-11-21 18:33:51
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:ae571a6f-3881-4189-9a5b-a8c2ef1fb75f@j10g2000vb
    e.googlegroups.com...
    > cholera, wiadomo ze dla węgla oszczednosci wyjda słabe, ale porównywalne z
    > ceną prądu czyli jakies 250zł? nieprawdopodobne - wyslij mi jesli mozesz
    > ten
    > arkusz na priv z twoimi danymi....

    >Moje wyliczenia:
    >http://w596.wrzuta.pl/plik/01AGyyy7rHp/straty

    wyliczyłes dobrze, rzeczywiscie przy małym domu i tanim ogrzewaniu
    oszczednosci sa tak baaardzo niewielkie ze reku nie ma sensu. Ale dobrze
    miec to wyliczone :-)

    b.

  • 162. Data: 2011-11-21 20:03:05
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > wiadomości news:jad2q4$nc1$1@inews.gazeta.pl...
    >

    > 0,004 to gruba pomyłka?
    >
    > kogutek, jedna cyfra miała być, widze ze sobie nie radzisz. No to ci
    > podpowiem - różnica gestosci powietrza wynosi jakies 6% między temp 0 i 16
    > stopni. Czy to obala jakiekolwiek obliczenia dotyczące sprawnosci
    > rekuperatora czy wywoła wyłącznie twoj kolejny słowotok?
    >
    > Ale dodatkowo jeszcze jedno - oba wentylatory u Adama sa po stronie ciepłej
    > (jeden pracuje w 14stopniach a drugi w 16stopniach) - jeśli przepływy
    > objętosciowe sa ustawione równe to przepływy masowe (w wentylatorach) sa

    Daj spokój. Zajad mi się zrobił i mnie boli jak się śmieję.

  • 163. Data: 2011-11-21 20:50:54
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 21 Lis, 19:33, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]

    > wyliczyłes dobrze, rzeczywiscie przy małym domu i tanim ogrzewaniu
    > oszczednosci sa tak baaardzo niewielkie ze reku nie ma sensu. Ale dobrze

    Okna bym poprawił - 1.0 to same szyby raczej, profil jest zimniejszą
    częścią więc realnie całe okno (zakładając szyby jednokomorowe) ma
    pewnie U ok. 1.5. Nie żeby to coś zmieniało (jak dla mnie masz tych
    okien aż za mało - 12m2 na cały dom?)

    mucher

  • 164. Data: 2011-11-21 21:13:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > wyliczyłes dobrze, rzeczywiscie przy małym domu i tanim ogrzewaniu
    > oszczednosci sa tak baaardzo niewielkie ze reku nie ma sensu. Ale dobrze
    > miec to wyliczone :-)

    Jeśli możesz to sprawdź czy dobrze wpisałem wszystko w ten arkusz ...

    Zakładam TYLKO 95m2 , bo ta powierzchnia jest ogrzewana i tylko tam
    byla by wentylacja mechaniczna. W garażu i w kotłowni zostala by
    grawitacja , więc mimo że dom większy to tylko do wyliczeń brałem 95m2
    i tylko parter bo góra jest obecnie w stanie surowym i traktowana jako
    strych.

    Dane podawałem ...
    Dom z Solbetu 600 (24cm). Ocieplenie zewnętrzne fundamentów , chyba z
    6-8cm ? ale dokładnie nie wiem ...

    Jakbyś mógł rzucić okiem czy wszystko dobrze powprowadzałem i jeśli
    nie to ponownie umiescił zmodyfikowany plik dotyczący mojego domu :)

    Szczerze mówiąc trochę mnie to zmartwiło , bo liczyłem na większe
    zyski , a kupując obecnie nawet tanią Lunę która pobiera do 120W prądu
    wszelkie oszczedności mogę przeznaczyć na prąd :(

  • 165. Data: 2011-11-21 22:31:32
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Jeśli możesz to sprawdź czy dobrze wpisałem wszystko w ten arkusz ...

    tylko grubosc styro na scianach dałes 0,2 zamiast 0,15 - ale dla obliczen
    reku to nie ma znaczenia. No i czym sie martwic -ogrzejesz dom ponizej 2kzł
    za sezon czyli jest dobrze :)

    >zyski , a kupując obecnie nawet tanią Lunę która pobiera do 120W prądu
    >wszelkie oszczedności mogę przeznaczyć na prąd :(

    co najwyżej myslac perspektywicznie ze kiedys przejdziesz na jakies droższe
    grzanie kanały dla reku można by robić. I reku ewentualnie kiedy indziej.
    Ale nawet tego to nie wiem czy bym robił. W razie W połozysz je w ramach
    generalego remontu.

    b.

  • 166. Data: 2011-11-22 07:35:36
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > tylko grubosc styro na scianach dałes 0,2 zamiast 0,15 - ale dla obliczen
    > reku to nie ma znaczenia. No i czym sie martwic -ogrzejesz dom ponizej 2kzł
    > za sezon czyli jest dobrze :)

    Niestety w to wątpie , bo dom jeszcze wilgotny i codziennie minimum 2x
    dziennie wietrzę cały dom a dodatkowo nonstop są porozszczelniane
    okna ...
    I duza ciepła idzie na walkę z wilgocią :(

    Zobaczymy jak będzie dalej , na razie podajnik 110-120kg starcza mi na
    około 11dni (a gdybym zuzył do końca ekogroszek który jest w podajniku
    to sądze że starczyłby na 12-13dni) więc chyba nie źle ... Dokładnie
    nie wiem ile jest w worku bo sam worki pakowałem i sam suszyłem ...
    Ekogroszek ruski po 740zł za tonę.

    Krzywa grzania ustawiona na bardzo niską (24) bo na tej "polecanej do
    podłogówki" czyli 35 nie dało sie wytrzymać ... W domu jest 20-21
    stopni nonstop.

    A zakup rekuperatora i samej WM odłozyłem na dalszy okres. Sam montaż
    u mnie moge wykonać bardzo szybko i bez jakiś wielkich przeróbek ,
    dzięki sufitom podwieszanym w całym domu i konstrukcji stropu
    drewnianej (legary) . Czekam na spadki cen oraz na wejście
    oszczędniejszych rekuperatorów ...
    Na razie rekuperatory są stanowczo za drogie (kilku krotnie).

  • 167. Data: 2011-11-22 09:29:15
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
> [...]
    > to sądze że starczyłby na 12-13dni) więc chyba nie źle ... Dokładnie
    > nie wiem ile jest w worku bo sam worki pakowałem i sam suszyłem ...

    Czyli schodzi Ci ok 10 kg węgla na dobę przy cenie 74 gr/kg i grzanej
    powierzchni 95 m2, to daje nie więcej jak 7,5 grosza dziennie na metr
    kwadratowy przy obecnych temperaturach.

    To bardzo przyzwoity wynik :-). Nie sądzę, by rekuperacja Ci się w ogóle
    kiedyś zwróciła przy takich kosztach ogrzewania. Jak dom Ci już
    wyschnie, to możesz spalać nawet mniej opału.

    Na marginesie... mnie koszty ogrzewania wychodzą bardzo podobnie w
    przeliczeniu na 1m2 na dobę, ale u nas zimniej o kilka stopni jest.
    Śniegu napruszyło wczoraj wieczorem.
    Rekuperatora nie rozważam... nie ma sensu :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 168. Data: 2011-11-22 11:14:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup

    >Daj spokój. Zajad mi się zrobił i mnie boli jak się śmieję.

    Czyli jednak nie można Twoich wypowiedzi traktować poważnie gdyż brak Tobie
    argumentów.