  • 111. Data: 2011-11-18 10:59:23
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:ja59a5$6jj$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Zaaaraz, ale odzysk ciepła z wanny też uwzględnia jakąś amortyzację. Dolicz
    > :-)

    > No to pacyfikujesz rodzinę i po kapieli na wodę kładziesz cos w rodzju
    > pływaka foliowego z folii bąbelkowej. Nic nie paruje (a w kazdym razie
    > niewiele) a ciepło w domu zostanie. Pod względem inwestycyjnym to zwrot
    > kosztów bedziesz miał po drugim kapaniu :-) Tyle ze to sie sprawdzi tylko w
    > okresie grzewczym -poza nim zysk = zero.
    >

    > b.

    Może u Ciebie wszyscy kąpią się w tej samej wodzie i nie ma problemy żebyć
    jako ostatni położył folię. U mnie każdy ma swoją wodę. A co do amortyzacji.
    Ile się będzie amortyzowało zależy tylko od pomyślunku i umiejętności.
    Niedaleko mnie jest złom na którym utylizują lodówki i klimatyzatory. W
    zasadzie każdy typ agregatu idzie kupić. Od malutkiego z małej lodówki poprzez
    agregaty z klimatyzatorów do przemysłowych. Ceny od 10 złotych, wiem bo
    niedawno kupowałem agregat od lodówki. Za 4 dychy sprawny od klimatyzatora
    przenośnego da się kupić. Z 500W ma taki agregat. Trochę rurek z miedzi też z
    5 dych, dobra bóg widzi moją krzywdę stówa. Jakieś niedrogie pompki. od dawna
    wykorzystuję pompkę od domowej fontanny do czegoś tam. Pamiętam że 26 złotych
    w Praktikerze kosztowała. Z 5 lat już pracuje i jakoś nie widać żeby chciała
    wyzionąć ducha. to dwie takie potrzebne w wariancie pesymistycznym. Za czynnik
    może robić propan butan. Nie wiem ile kosztuje bo nie mam samochodu na gaz.
    Jak ktoś chce poszaleć to gaz do napełniania zapalniczek może kupić. Elektroda
    srebrna do polutowania 20 złotych. Oddawać do lutowania nie warto bo nie dość
    że trzeba zanieść to jeszcze kasę będą chcieli. lepiej kupić za stówkę palnik
    na butan. jak raz się przyda to i kiedyś też się znajdzie do niego
    zastosowanie. Czas tez kosztuje bo w Polsce wszyscy zarabiają po 2000 na
    godzinę. Razem z czterysta złotych można na to wydać. 4 miesiące będzie się
    amortyzowało.

  • 112. Data: 2011-11-18 11:03:54
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > I masz je na kratkach wentylacyjnych? :-)

    Oczywiście ...
    Większość kratek wentylacyjnych ma w standardzie zamontowaną
    siatkę ...

    > Owady wlaza i wlatuja kazdym otworem, im ich mniej na zewnatrz tym
    > lepiej - przy grawitacyjnej pasowaloby miec je w kazdym pomieszczeniu,
    > a przynajmniej w lazienkach i kuchniach :)

    Jw.
    Każda kratka wentylacyjna ma siatkę ...

    > Bo za pozno o tym myslisz niestety. Juz raz zaplaciles za
    > grawitacyjna. Jakbys za nia nie placil to by mechaniczna byla
    > tansza :)

    Zapewne było by taniej bo poszło by trochę mniej cegiel do budowy
    komina ...
    Sądzę że z 1000zł było by mniej ...

    > Stereotyp ze pompa jest droga jeszcze rozumiem - choc coraz wiecej
    > ludzi je instaluje i swiadomosc ze pompa nie jest droga i jest
    > oplacalna powinna byc juz troche wieksza. Ale zeby pisac, ze

    Przed budową domu pytałem się koszty pompy ciepła. Oferty miałem od
    60tys do 120tys zł ...
    Za 20tys nikt nie chciał mi zrobić :)

    > instalacja solarow jest droga ? Montujac samemu to sie moze i w 5k pln

    Jw.
    Sąsiad montował. Znam dokładnie koszty bo gadałem z sąsiadem.

    > zmiescisz. Sasiad zuzywa ok 600kg groszku poza sezonem do grzania CWU
    > czyli jakies 500 pln. To juz masz okres zwrotu 10 lat :) Jak grzejesz
    > gazem - spada do 3-4.

    Nie wiem. U mnie pierwszy sezon , więc zapewne zużycie będzie dużo
    wyższe. Jak wprowadzałem się w sierpniu to miałem wilgotność 90-99% ,
    obecnie jest około 60% więc widać że wilgoci było sporo i jest
    sporo ..
    Zużycie ekogroszku mam na razie tak na oko bo worki sam pakowałem i
    nie wiem ile jest w worku tak około 100kg na 11dni (ostatnio
    napełniałem podajnik w niedzielę) Piec na 50stopni , woda na 45 ,
    sterowanie PID.

  • 113. Data: 2011-11-18 11:06:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 11:43, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Bo że Ty masz za tyle nie znaczy że inni za tyle będą mogli kupić ...

    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-3slp-300w-4
    -5-os-montaz-i1939666886.html

    Doliczyc trzeba jeszcze pare stow na podatek od dotacji - wyjdzie max
    7k pln.
    Sasiad poprostu przeplacil.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 114. Data: 2011-11-18 11:09:04
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Kurcze u mnie tez są jak teraz zauważyłem;). Były już w zestawie z
    > kratką.
    > To może dlatego nie mam problemów z robactwem;)

    u mnie komary wlatywały, nie cały czas, ale w pare dni w roku były jakies
    takie warunki ze im pasowało zameldować sie kominem. A raz były osy co sie
    zalęgły w kominie - te to wypaliłem żywym ogniem...

    b.

  • 115. Data: 2011-11-18 11:10:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Lis, 11:59, " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > godzinę. Razem z czterysta złotych można na to wydać. 4 miesiące będzie się
    > amortyzowało.

    I po 2 miesiacach sie rozszczelni albo zepsuje. Stary zejdz na ziemie
    - za duzo discovery ogladasz i scrapcheap challenge. Chyba tylko nie
    wiesz ze to jest rezyserowane i ten zlom jest sztuczny. No ale nie
    musisz wiedziec - babka mojej zony caly czas mysli ze wrestling jest
    na serio :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 116. Data: 2011-11-18 11:12:44
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Może u Ciebie wszyscy kąpią się w tej samej wodzie i nie ma problemy żebyć
    > jako ostatni położył folię.

    No co ty, każdy ma po sobie położyć folię. Jak wystygnie następny moze sie
    kąpać, dlatego raczej konieczna bedzie pacyfikacja :-))))

    b.

  • 117. Data: 2011-11-18 12:33:32
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Bo za pozno o tym myslisz niestety. Juz raz zaplaciles za
    > grawitacyjna. Jakbys za nia nie placil to by mechaniczna byla
    > tansza :)

    Adam przestań, bo czytać nie mogę...
    Ile ta grawitacyjna tak naprawdę kosztuje???
    Kilka/kilkanaście kształtek po 2 zł/szt, kilka kominków na dachu - cena
    zależna od rodzaju pokrycia dachu. Co jeszcze?
    Ile to wyjdzie wg Ciebie?

    To takie same gadanie, jak przy kominach - niby kosztują ileś tam, ale
    jak się chałupę buduje, to wcale nie wie się, że kominy stoją, bo murarz
    od kominów ekstra nie liczy, a materiał stanowi jakiś niezauważalny koszt.

    To marketingowe gadanie jest, żeby usprawiedliwić koszty związane z WM...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 118. Data: 2011-11-18 12:35:08
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wiesz ze to jest rezyserowane i ten zlom jest sztuczny. No ale nie
    > musisz wiedziec - babka mojej zony caly czas mysli ze wrestling jest

    Nie oceniaj innych po sobie. Tobie popsuło by się zanim byś skończył robić. Ja
    zrobię i będzie pracowało 10 lat do zużycia sprężarki. Wtedy następną za 4
    dychy zamontuję.

  • 119. Data: 2011-11-18 13:39:34
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kilka/kilkanaście kształtek po 2 zł/szt, kilka kominków na dachu - cena
    > zależna od rodzaju pokrycia dachu. Co jeszcze?

    pobudowałem komin do kominka, zapłaciłem 2kzł, trzeba policzyć plus
    robocizna+płytki, obróbka na dachu

    Gdyby nie WM musiałbym postawić dodatkowo:
    jeden komin do CO z kanałem lub dwoma wentylacyjnymi
    jeden komin wentylacyjny z dwoma kanałami
    kanał wentylacyjny przy tym kominkowym

    same materiały bez obróbek powyżej dachy to ze 3000zł+robocizna pewnie
    drugie 3 (bo to 3 osobne kominy) + to co na dachu

    uważasz ze to koszty na które można machnąć ręką?

    b.

  • 120. Data: 2011-11-18 14:06:46
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > uważasz ze to koszty na które można machnąć ręką?

    Nie żeby tam machnąć..., ale jak budujesz cały dom, to nikt Ci nie
    wylicza tyle za komin, a tyle za położenie jednego pustaka
    wentylacyjnego. Jakby nie wstawił wentylacyjnego, to wstawiłby w to
    miejsce maxa i na jedno wyjdzie, a i cena kształtek do wentylacji
    wychodzi niewiele więcej od materiału na ściany - to koszt naprawdę
    pomijalny.

    A komin spalinowy...? O ile dobrze pamiętam, to kupiłem chyba 14 sztuk
    kształtek po 70 zł, do tego trochę wełny, nad dachem cegła klinkierowa,
    jakaś tam specjalna zaprawa i blacha, beton... no nie wiem ile to w
    końcu wyszło, ale szacuję, że za dwa kominy spalinowe wraz z
    wentylacyjnymi nie zapłaciłem chyba więcej jak 2 - 2,5 tys. Robocizna
    nie została jakoś wyodrębniona i majster robił wszystko razem z resztą SSO.

    Te koszty kominów to bajki są... naprawdę :-).

    pozdr
    Robert G.