  • 31. Data: 2011-11-15 00:03:35
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Lis, 23:16, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > To jest prawdopodobne ;-) Ale sam tez chcialbym wiedziec - a zreszta na czas
    > pomiaru namówie cie na ustawienie równych przeplywów :P

    Budyn - wrzucilem czujki! Tylko wrzucilem na wyciag z pomieszczen
    (czyli usredniona temperature w srodku) i nawiew do pomieszczen (czyli
    temperature zewnetrzna po przejsciu przez wymiennik). Temperature
    zewnetrzna tez rejestruje. Wykres "sie robi", poczekam pare minut
    niech sie wyrysuje i wkleje :)

    Aha - w tej chwili nawiewam 160, wyciagam 150, czyli sprawnosci beda
    na niekorzysc rekuperatora (wrzucam do domu wiecej zimnego niz
    wyrzucam cieplego).

    Kogutek - nie odpisuje na Twojego posta bo sie i tak nie dogadamy.
    Reku co kazde czyszczenie filtra robi kalibracje i potem wedlug niej
    dopasowuje przeplywy do wymaganych.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 32. Data: 2011-11-15 00:13:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 01:03, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > temperature zewnetrzna po przejsciu przez wymiennik). Temperature
    > zewnetrzna tez rejestruje. Wykres "sie robi", poczekam pare minut

    Wykres z 20 min (czujka zewnetrzna byla chwile w srodku - pod koniec
    sie ustabilizowala :)

    http://szyna.civ.pl/reku.png

    Wartosci w liczbach:

    Sensor Na zewnatrz Nawiew reku Wyciag reku
    Latest -1.9 14.4 16.3

    Wyciagam usrednione 16,3 stC, nawiewa 14,4 stC przy temperaturze
    zewnetrznej -1,9 stC. Sprawnosc reku = 89%.
    Tyle z praktyki :D

    Jutro jak bede mial czas to poustawiam rozne predkosci.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2011-11-15 00:31:42
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Kogutek - nie odpisuje na Twojego posta bo sie i tak nie dogadamy.
    > Reku co kazde czyszczenie filtra robi kalibracje i potem wedlug niej

    Jak rekuperatory takie cudowne to po co w nich dwa wentylatory? chałupa
    szczelna. Jeden wystarczy, Tyle samo wlata co wylata.

  • 34. Data: 2011-11-15 00:44:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 01:31, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > Jak rekuperatory takie cudowne to po co w nich dwa wentylatory? chałupa
    > szczelna. Jeden wystarczy, Tyle samo wlata co wylata.

    Serio zadajesz te pytanie czy jak ? A widziales kiedys wymiennik
    ciepla z napedem tylko z jednej strony ?

    Dolozylem czujke na wyrzucie z reku zeby wyeliminowac ew. podejrzenia
    ze np. czujki sie ogrzewaja od pomieszczenia (reku stoi w garazu
    ~10stC) . Mam juz komplet czujek - temperatura wlotu (czyli na
    zewnatrz), temperatura wyrzutu, temperatura nawiewu do pomieszczen i
    temperatura wyciagu z pomieszczen. Na chwile obecna:

    Sensor Na zewnatrz Nawiew reku Wyciag reku Wyrzut reku
    Latest -1.1 14.4 16.2 4.4

    Nadpisalem: http://szyna.civ.pl/reku.png
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2011-11-15 01:31:47
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > temperatura wyciagu z pomieszczen. Na chwile obecna:
    >
    > Sensor Na zewnatrz Nawiew reku Wyciag reku Wyrzut reku

    Jasne że widziałem. Ty też widziałeś. Termowentylator. A bez napędu to
    kaloryfer wiszący na ścianie. Dokąd nie ma rzeczywistych a nie wyimaginowanych
    wartości przepływów to Twój wykres jest sztuką dla sztuki. Jedyne co z niego
    wynika to że zimnego chowu jesteś. 17 stopni w domu. U mnie z 22 są. Jak masz
    trochę pojęcia o elektrycznosci to miernik prędkości powietrza zrobisz sam. I
    będzie na tyle dokładny że będzie można na jego bazie coś policzyć.
    potrzebujesz wentylator od komputera. Taki z zasilacza będzie dobry, od
    procesora też. Ważne żeby się lekko obracał. Wybebeszasz z elektroniki a
    uzwojenia łączysz tak żeby największe napięcie uzyskać jak nim zakręcisz.
    Potem w samochód jak nie ma wiatru i go sobie wyskalujesz przy bezwietrznej
    pogodzie. Jak będziesz znał prędkość powietrza w rurze to przy znanym
    przekroju policzysz ile powietrza przelatuje.

  • 36. Data: 2011-11-15 01:42:16
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > zewnetrznej -1,9 stC. Sprawnosc reku = 89%.
    > Tyle z praktyki :D
    >
    > Jutro jak bede mial czas to poustawiam rozne predkosci.

    Jak to takie proste to też sobie zrobię rekuperator. Wezmę rurkę aluminiową fi
    8mm i wstawię w kanał wentylacyjny, trochę ma wystawać w domu i trochę nad
    kominem. Jak wyjdzie z komna to kolanko założę żeby świeże z boku zasysać. .
    Jedną taką rurkę żeby nie było niedomówień. Cug ciepłego powietrza w kanale
    załatwia ciąg kominowy. Wezmę malutki wentylatorek i będę wyciągał powietrze z
    cienkiej rurki. Przy dostatecznie długiej rurce, ale niezbyt przesadnie i
    słabym ciągu wentylatorka będę miał jeszcze większą sprawność według Twojego
    liczenia. Chociażby dlatego że będę miał wymiennik przeciwprądowy. Fajny
    rekuperator do mieszkania wymyśliłem. A jaki tani. Już wiesz gdzie popełniasz
    błąd czy jeszcze nie wiesz.

  • 37. Data: 2011-11-15 07:59:29
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:j9sfe3$q89$1@inews.gazeta.pl...

    Adam, super, o takie dane chodziło!!

    > kaloryfer wiszący na ścianie. Dokąd nie ma rzeczywistych a nie
    > wyimaginowanych
    > wartości przepływów to Twój wykres jest sztuką dla sztuki.

    Kogutek, nie głupio ci trochę? Bo strasznie sie upierasz... Zrób rachunek
    błędów i wylicz o ile moglismy sie pomylić, zobaczymy co ci wyjdzie :-)

    Adam - dla czysto naukowej ciekawosci proponowałbym pobrać dane:
    ustawić przepływy na jednakowe, jesli sie da to sprawdzić jakie są
    faktycznie
    zrobić szereg pomiarów od małych przepływów do maksymalnych
    zwrócic uwagę kiedy pojawia sie hałas, jakos go ocenić
    sprawdzić czy w czasie testu nie pojawia sie woda w wymienniku, ilosci wody
    to raczej zmierzyć sie nie da

    b.

  • 38. Data: 2011-11-15 08:52:20
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytań ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Jeszcze jedno pytanie ...

    Z tego co wyczytałem nawiewy w WM z rekuperatorem montuje się w
    pomieszczeniach "czystych" (sypialnie) a wywiewy z pomieszczeniach
    "brudnych" (łazienka,kuchnia). Zasada więc na pełnej cyrkulacji w
    mieszkaniu ...
    ideałem było by aby w domu nie było drzwi aby powietrze mogło sobie
    spokojnie wędrować ...
    Czy drzwi muszą być więc jakoś mocno podcięte czy stopien podcięcia
    drzwi nie ma wpływu na działanie WM ?

    U mnie drzwi nie są podcięte ... To znaczy jest jakaś szpara ale
    wielka ona nie jest ...

  • 39. Data: 2011-11-15 09:12:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 02:31, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

> [...]
    > wynika to że zimnego chowu jesteś. 17 stopni w domu. U mnie z 22 są. Jak masz

    Ha ha - wiedzialem ze to wytkniesz :D

    Zapominasz ze wentyluje tez piwnice i dwa chlodne garaze, a ta
    temperatura to USREDNIONA z wszystkich pomieszczen :) W domu trzymam
    ~20stC. Przy podlogowce az za cieplo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 40. Data: 2011-11-15 09:15:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Lis, 08:59, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Kogutek, nie głupio ci trochę? Bo strasznie sie upierasz... Zrób rachunek
    > błędów i wylicz o ile moglismy sie pomylić, zobaczymy co ci wyjdzie :-)

    Niedlugo moze uda mi sie pozyczyc profesjonalny anemometr za pare
    tysiakow (od znajomego z kopalni) i pomierze rzeczywiste przeplywy -
    moze wtedy w koncu przestanie pisac glupoty :)

> [...]
    > zwrócic uwagę kiedy pojawia sie hałas, jakos go ocenić
    > sprawdzić czy w czasie testu nie pojawia sie woda w wymienniku, ilosci wody

    Rozne predkosci bede dzisiaj testowal ale dopiero wieczorem. Dzisiaj
    odbieram miernik z wyjsciem impulsowym - na testy moge go wrzucic pod
    rekuperator takze na wykresie oprocz temperatur beda odrazu dokladne
    dane dot. zuzycia pradu :)
    pozdr.

    --
    Adam