  • 91. Data: 2011-11-18 07:47:20
    Temat: Re: Rekuperator i WM kilka pytan ...
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    7g2000vbd.googlegroups.com...

    >A chocby brak nawiewajacego powietrza o temp -20stC przy kazdym oknie
    >w mrozy. Chocby skuteczna wentylacja takze w lato, kazdego zakatka
    >domu (wtedy went grawitacyjna nie dziala).

    To takiego samego typu argumenty jakbym Tobie napisał że wieje Tobie z
    anemostatów

    >A chocby chlodzenie powietrza w lato przy wspolpracy z GWC
    Tu ok- konkretny argument. Z tym że went mech to kilkanaście/kilkadziesiąt
    tysięcy a klima to max kilka tysięcy

    > Brak kominow wiec mniej komarow i much w srodku.

    To ciekawa zależność;))

    >To wszystko wlasnie komfort :)

    Większość tego komfortu grawitacyjna również zapewnia

    > Bo to może być jak z solarami , pompami ciepła ...
    > Koszty instalacji duże , lub wielkie a zyski małe ...

    >Male zyski przy solarach i pompach ciepla ? Zaczynasz bredzic :)
    pozdr.

    Napisał przecież że koszty instalacji duże więc zyski realnie niewielkie.

  • 92. Data: 2011-11-18 07:50:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Ostatnia rzecz, w sieci można znaleść opisy z realizacji domów tzw
    >3litrowych i pasywnych,
    >poczytajcie czy chociaż jeden z nich jest bez reku, nie nie ma bo wtedy
    >nie będzie
    >oszczędny czy pasywny, po prostu się inaczej nie da.

    W limuzynach tez się troche bardziej luksusowe rozwiązania stosuje nz w
    autach dla mas;)
    A co do domu pasywnego/3litrowego to koszt jego wybudowania jest znacząco
    większy. To zabawka dla bogatych jak na razie

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 93. Data: 2011-11-18 07:53:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Kris, przeczytaj może jeszcze raz całą dyskusję o reku, tam są same głupoty
    >w jego wydaniu,

    To trzeba go prostowac argumentami, wynikami pomiarów;)

    >podobnie jak mżonki że będzie odzyskiwał ciepło z wanny i
    >podobne kwiatki, to są bajania małego kazia który o niczym nie ma pojęcia.

    Z takich pomysłó nie tylko on słynie. Padały tu pomysły nie tylko z jego
    strony o odzyskiwaniu ciepła z wody z wanny czy spłukiwaniu kibla taką wodą.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 94. Data: 2011-11-18 08:45:17
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:
    > Padały tu pomysły nie tylko z jego strony o odzyskiwaniu ciepła z wody z
    > wanny

    Jednak czy odzyskiwanie ciepła z wody z wanny czemukolwiek przeczy? I
    czy jest niedorzeczne...?

    Ja, jak się wykąpię, to zostawiam czasem wodę na jakiś czas, żeby się
    wystudziła w łazience. Mówcie se co chcecie, ale to znacząco podnosi
    temperaturę w pomieszczeniu, a i bilans całego domu wychodzi na plus. Po
    co wypuszczać ciepło do kanalizacji, jak można je zatrzymać...

    Tak całkiem niedorzeczne toto nie jest. I nic nie kosztuje - zwykłe
    wyciągnięcie korka godzinę, czy dwie później.

    pozdr
    Robert G.

  • 95. Data: 2011-11-18 08:47:28
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > powietrza w lato przy wspolpracy z GWC. Brak kominow wiec mniej
    > komarow i much w srodku. To wszystko wlasnie komfort :)

    Jest takie coś jak moskitiery ;)

    > No niestety :) Moim zdaniem musisz dac 4-5k pln za sensowne pudlo :)

    I czas w jakim rekuperator zacznie "zarabiać" zwiększy się kilku
    krotnie ...

    > Male zyski przy solarach i pompach ciepla ? Zaczynasz bredzic :)
    > pozdr.

    W stosunku do poniesionych kosztów ...
    Chodzi o to żeby inwestycja była jak najtańsza a zyski z niej jak
    największe a nie odwrotnie ...

  • 96. Data: 2011-11-18 08:48:24
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > A co do domu pasywnego/3litrowego to koszt jego wybudowania jest znacząco
    > większy. To zabawka dla bogatych jak na razie

    Ja sie nie czuje bogaty. Dlatego buduję tak aby mnie mało kosztowała
    eksploatacja. Wiec wydam teraz dodatkową kasę po to by na głodowej
    emeryturze jakos przeżyć.

    A kasa wydana teraz nie jest taka straszna jak to sie czyta własnie o takich
    domach pasywnych które potrafią sobie cały dach pokryc fotoogniwami -
    oszczędnosc za milion złotych. Dzieki takim artykułom w prasie nabieramy
    przekonania ze "pasywniaki sa drogie".

    To pewnie czytałeś, jesli nie to polecam:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C
    3%B3j-dom-pasywny-%28-%29-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C
    5%BCytkuj%C4%99

    b.

  • 97. Data: 2011-11-18 09:09:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > To nie jest prawda. Wietrzenie wg norm powoduje realne straty ciepła
    > i dyskomfort zimnego nawiewu, reku odzyskuje ciepło i poprawia komfort.

    To chyba normalne że wietrzenie powoduje straty ciepła ...
    Trzeba albo pogodzić się z pewnymi stratami ciepła albo mieszkać w
    smrodzie , w wilgoci i dawać mieszkać grzybom i pleśni ...
    Nic nie ma za darmo ...

    Ja codziennie wietrzę pokoje , dodatkowo w kilku pokojach (sypialnie)
    są roszczelnione okna. Jak wprowadziłem się w sierpniu to miałem
    wilgotnośc 90-99% , obecnie waha się pomiędzy 55 a 65% więc jest już
    coraz lepiej ..

    > 2. Koszty instalacji, jeżeli się projektuje ją przed budową to można je
    > znacznie zmniejszyć
    > bo się nie buduje kominów wentylacyjnych, wiadomo jest taniej.

    U mnie może by było trochę taniej , ale u mnie dom ma tylko jeden
    komin. Komin i tak by musiał by być bo potrzebne są 2 kanały spalinowe
    i musiałby by byc minimum jeden kanał wentylacyjny dla kotłowni , bo
    WM nie wolno instalować w kotłowni zasilanej paliwem stałym ...
    W łazience mam "kominek wentylacyjny" w dachówce ...
    Więc w moim przypadku nie mógłbym zrezygnować z komina , no może
    zbudowac trochę mnieszy bez dwóch szybów wentylacyjnych ...

    > 3.Centrala, są już oszczedne gdzie można za prąd płacić mało np Adama, a
    > uzyskać wysoką
    > sprawność, przy czym cena nie jest porażająca.

    Tyle że Luna która była by odpowiednia dla mojego domu kosztuje 1200zł
    a te lepsze kosztują od 4 tysięcy wzwyż ...
    Jakby nie patrzyć są ponad minimum 3x droższe ...
    Chodzi aby jak najmniej wydać a mieć jak największy zysk ...

    > 4. Zyski, można łatwo policzyć znanym programem OZC, i nie są to zyski
    > papierowe
    > ale konkretne oszczędności, które im jest zimniej tym są większe.

    To są papierowe zyski , bo OZC nie liczy mostków a każdy dom ma
    mostki ...
    No chyba że ktoś sam dom budował i robił wszystko sam , bo patrząc z
    jaką "dokładnością" wykonują prace "fachowcy" to aż się nóż w kieszeni
    otwiera ...

> [...]
    > nie będzie
    > oszczędny czy pasywny, po prostu się inaczej nie da.

    Ja nie wyobrażam sobie mieszkać w domie pasywnym. Wiem na własnym
    doświadczeniu że np. jak grzejniki wyłączy się to po chwili mimo że w
    domu jest ciepło to odczuwamy zimno ...
    Aby człowiekowi było ciepło i czuł ciepło musi nonstop odbywać się
    promieniowanie ciepła ...
    W pasywnym który nie ma żadnego źródla ciepła tego komfortu nie będzie
    a życie w super szczelnym termosie to chyba nie to ...
    A pasywny w którym z założenia nie ma źródła ciepła rekuperator zrobi
    więcej szkód bo nawet delikatna strata ciepła która nie zostanie
    uzupełniona spowoduje spadem temperatury ...

  • 98. Data: 2011-11-18 09:24:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Robert G" napisał w wiadomości grup

    >Tak całkiem niedorzeczne toto nie jest. I nic nie kosztuje - zwykłe
    >wyciągnięcie korka godzinę, czy dwie później.

    Tak ok- bezkosztowo. Ale kogucik miał pomysł aby wodę z wanny wpuszczać w
    podłogówkę. Można i tak ale czy to ma jakikolwiek sens?

  • 99. Data: 2011-11-18 09:42:29
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    > UĹźytkownik Kris napisaĹ&#65533;:
    >
    > Jednak czy odzyskiwanie ciepĹ&#65533;a z wody z wanny czemukolwiek przeczy? I
    > czy jest niedorzeczne...?
    >
    > Ja, jak siÄ&#65533; wykÄ&#65533;piÄ&#65533;, to zostawiam czasem wodÄ&#65533; na
    jakiĹ&#65533; czas, Ĺźeby siÄ&#65533;
    > wystudziĹ&#65533;a w Ĺ&#65533;azience. MĂłwcie se co chcecie, ale to
    znaczÄ&#65533;co podnosi
    > temperaturÄ&#65533; w pomieszczeniu, a i bilans caĹ&#65533;ego domu wychodzi na
    plus. Po
    > co wypuszczaÄ&#65533; ciepĹ&#65533;o do kanalizacji, jak moĹźna je
    zatrzymaÄ&#65533;...

    > Tak caĹ&#65533;kiem niedorzeczne toto nie jest. I nic nie kosztuje - zwykĹ&#65533;e

    > wyciÄ&#65533;gniÄ&#65533;cie korka godzinÄ&#65533;, czy dwie później.
    >
    > pozdr
    > Robert G.
    Wykorzystanie ciepłej wody po kąpaniu jest bez sensu jak ktoś podgrzewa ja
    węglem albo drewnem. Ale przy elektrycznym bojlerze ma sens. Zagrzanie wody na
    jedną wannę kosztuje pod 2 złote. U mnie idą trzy wanny codziennie. To 6
    złotych, 180 złotych na miesiąc. Jak przepompować ciepło z powrotem do bojlera
    przy efektywności 2,5 to będzie to kosztowało 70 złotych. 110 zostaje w
    kieszeni. Żaden solar z uwzględnieniem amortyzacji nie da tyle rocznie co
    wykorzystanie ciepła z wody po kąpaniu jeszcze raz. Zostawianie wody w wannie
    nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Woda paruje i podnosi wilgotność. Do
    pewnego momentu trochę grzeje ale po osiągnięciu temperatury otoczenia
    przestanie grzać a zacznie pobierać ciepło na parowanie. To już lepiej
    przepuścić ja przez jakiś grzejnik specjalnie dla takiej wody zainstalowany.
    Ci co zakładają pompy ciepła powinni w szereg z wymiennikiem jaki maja wstawić
    dodatkowy do odbierania ciepła z takiej wody. Tylko że się nie da. Bo
    pomyślunku brakło w trakcie robienia kanalizacji i woda z kibla i wanny lecą
    do jednej rury. Bo niby z jakiego powodu z wyjątkiem pomyślunku ma się nie dać
    puścić wody z wanny inną rurą do dodatkowego zbiornika o pojemności 300
    litrów. Jak się ogarnę z tym co teraz robię to instalację do odzyskiwania
    ciepła z wody zrobię.

  • 100. Data: 2011-11-18 09:53:49
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ja59a5$6jj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > kieszeni. Żaden solar z uwzględnieniem amortyzacji nie da tyle rocznie co
    > wykorzystanie ciepła z wody po kąpaniu jeszcze raz.

    Zaaaraz, ale odzysk ciepła z wanny też uwzględnia jakąś amortyzację. Dolicz
    :-)

    >Zostawianie wody w wannie
    > nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Woda paruje i podnosi wilgotność.

    No to pacyfikujesz rodzinę i po kapieli na wodę kładziesz cos w rodzju
    pływaka foliowego z folii bąbelkowej. Nic nie paruje (a w kazdym razie
    niewiele) a ciepło w domu zostanie. Pod względem inwestycyjnym to zwrot
    kosztów bedziesz miał po drugim kapaniu :-) Tyle ze to sie sprawdzi tylko w
    okresie grzewczym -poza nim zysk = zero.

    b.