  • 41. Data: 2011-12-23 08:54:01
    Temat: Re: Rozdzielacz do podłogówki i kaloryferów
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Gru, 09:50, " Jan" <j...@g...pl> wrote:

    > Chcia bym si w czy w temat. Prze ledzi em ca y w tek i nie bardzo rozumiem
    > jaki jest pow d stosowania wymiennika za kot em w przypadku kiedy zak adasz
    > jedno r d o ciep a - kocio na paliwo sta e? Mo esz wyja ni ?
    > Albo kto u u ytkownik w

    Kociol chodzi w ukladzie otwartym (bo tak bezpieczniej), a podlogowka
    - w zamknietym (bo tak dla niej troche zdrowiej).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 42. Data: 2011-12-23 09:11:52
    Od: " " <j...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Kociol chodzi w ukladzie otwartym (bo tak bezpieczniej), a podlogowka
    > - w zamknietym (bo tak dla niej troche zdrowiej).
> [...]

    dzięki za odpowiedz Adam,
    a tak ciągnąc temat, to co być polecił (jaki wymiennik) do takiego układu jak
    kolega wyżej prezentuje. Czym się kierować przy doborze?

  • 43. Data: 2011-12-23 10:44:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Gru, 10:11, " " <j...@g...pl> wrote:

    > dzięki za odpowiedz Adam,
    > a tak ciągnąc temat, to co być polecił (jaki wymiennik) do takiego układu jak
    > kolega wyżej prezentuje. Czym się kierować przy doborze?

    Zupelnie nie znam sie na kotlach na paliwo stale acz mam kominek w
    ukladzie otwartym polaczony wlasnie wymiennikiem z buforem w ukladzie
    zamknietym. Na co zwracac uwage? Na moc, ktora zalezy od ilosci plyt
    wymiennika (no i oczywiscie od temperatur jakie beda panowac po obu
    stronach). Niech sie ktos bardziej doswiadczony wypowie, acz musialbys
    podac jakiej mocy kociol i jakie obliczone zapotrzebowanie na cieplo.
    No i czy masz kaloryfery, czy podlogowke, czy uklad mieszany.. Im
    wiekszy kociol i instalacja - tym wiekszy wymiennik byc musi :) Ja mam
    w kominku 12kW wymiennik 30-to plytowy.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 44. Data: 2011-12-24 11:19:57
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-12-2011 o 10:11:52 <j...@g...pl> napisał(a):

    > dzięki za odpowiedz Adam,
    > a tak ciągnąc temat, to co być polecił (jaki wymiennik) do takiego
    > układu jak
    > kolega wyżej prezentuje. Czym się kierować przy doborze?
    Na pewno płytowy, na pewno nierdzewny :)
    a moc jest zależna od spadku temp wody na nim, przy danej ilości płyt
    wymiennik ma tym większą moc im wiekszy spadek temp.
    Ale ciebie limituje max temp kotła i powrotu czyli realnie
    powrót powiedzmy 60-65st a zasilanie 70-75, więcej nie bo zagotujesz piec
    czyli daje to około 10st, ale jakbyś nie liczył to musi mieć min 20kw np
    taki
    http://www.zutec.com.pl/wymienniki-plytowe-malej-moc
    y_katalog_2_21_48.html
    to przykład, możesz na all..o poszukać tańszych.
    --
    Pozdr
    JanuszK